واکنش وزیر اقتصاد به تخلف بانک‌ها در اعطای وام

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه با مدیران متخلف در موضوع‌ وام‌های خُرد بدون ضامن برخورد می شود، گفت: در روزهای گذشته ۴۰۰ شکایت از شعب بانک‌ها در سامانه بازرسی ثبت شد.

‌به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار اظهار داشت: طرح پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای دارندگان حساب با اعتبارسنجی مناسب در بانک‌ها در حال انجام است و بخشنامه‌های مرتبط به همه ۱۳ بانک مشمول طرح ابلاغ شده است.

وی درباره مطالبه برخی از بانک‌ها از متقاضیان مبنی بر سپرده سی میلیون تومانی برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن عنوان کرد: آنچه که خارج از ابلاغیه و بخشنامه و مصوبه هیئت مدیره بانک‌ها باشد تخلف است.

خاندوزی بیان داشت: قطعاً با مدیران متخلف برخورد می شود، در روزهای گذشته ۴۰۰ شکایت از شعب بانک‌ها در سامانه بازرسی ثبت شد و گروه‌های بازرسی بانک ها ابتدا این مسائل را بررسی می کنند، در این باره مدیران عامل بانک‌ها برخی موارد تخلف را تایید کردند و از جریمه مدیران متخلف خبر دادند.

وزیر اقتصاد افزود: شرط ضامن از تسهیلات برداشته شده و پرداخت وام بر اساس اعتبار سنجی و منابع بانک ها انجام می شود و بانک‌ها حقی برای متوقف کردن پرداخت تسهیلات را ندارند اما ممکن است تعداد زیادی در صف باشند و نوبت افراد به طول بیانجامد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    فقط خط و نشان کشیدن برای بانکها ، چاره کار نیست، آقای دکتر خاندوزی برای جلوگیری از پیچاندن مردم توسط بانکها و جواب سربالا، ضروریست تا ابتدا تقاضای وام در سامانه آنلاین که مرتبط با وزارت اقتصاد باشد ثبت شود که بتوانید بر عملکرد بانکها نظارت کنید تا هر گونه دروغ بانک در نداشتن اعتبار و شرط خواستن ضامن مشخص شود. غیر از این راهی نیست. لطفا توجه کنید.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    این بانکها آنقدر حربه بلدند که وام را به نیازمند اصلی ندن و به وام خواران نور چشمی پرداخت می کنن. با نک مرکزی و وزیر هم کاری از دستشان بر نمی آید. فقط هولپ و تولپ می کنند. و الا با یه قرعه کشی داخل شعبه می شه تعداد متقاضیان را مدیریت کرد.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      0 0
      الان درستش کردی!قرعه کشی؟خسته نشی انشتین .بانک اصلا بهت وام بدون ضامن نمیده و از زیرش در میره میگه برو ضامن معتبر بیار. الان چیو قرعه کشی کنه
  • وطنم IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    من موندم چطوری میشه وام بدون ضامن داد؟! درحالی که هیچ سامانه منظم و جامعی از دارایی های مردم در دولت وجود نداره که هر موقع مردم وام رو عمدا پس ندادند یه جوری از دارایی هاش کم کنند یا محدودش کنند. کسی میدونه راه حلش رو؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس