کد خبر 1333829
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
غول ترابری اسرائیل به زیر چکمه هکرها برده شد

فعالیت غول ترابری و انبارداری رژیم صهیونیستی به دلیل حمله سایبری با مشکل مواجه شده است.

به گزارش مشرق، شرکت خدمات ترابری و انبارداری Gold Bond Group صبح امروز اعلام کرد، سامانه رایانه‌ای اش به دلیل نفوذ خارجی از دسترس خارج شده است

تارنمای گلوبال رسانه اقتصادی عبری زبان در این رابطه نوشت: این شرکت در بیانیه‌ای که در اختیار سایت بورس قرار گرفته تاکید کرده است، سیستم‌های رایانه‌ای شرکت از دسترس خارج شده‌اند و تحقیقات نشان می‌دهند فردی بدون مجوز موفق به ورود ودسترسی به داده‌های مربوط به شرکت شده و سیستم‌های آن را از دسترس خارج می کند.

این شرکت در بیانیه خود ادعا کرد، حمله سایبری دیشب علیه سامانه‌های رایانه اش صورت گرفته و ارتباطی به حوضچه‌های کشتی سازی آن ندارد.

در پایان این بیانیه که چند رسانه عبری زبان دیگر هم آنرا منتشر کردند تاکید شده است مسئولین سایبری اسرائیل و شرکت در حال تلاش برای تشخیص محل رخنه و جلوگیری از زیان‌های بعدی هستند.

گلوبال به نقل از کارشناسان شرکت امنیت سایبری کلیرسکی ادعا کرد، روش و نوع ورود و هک شدن مشابه رفتاری است که هکرهای ایرانی انجام می‌دهند.

این در حالی است که شرکت امنیت سایبری Confidates هم خبر داد، هکرها موفق شده‌اند به سیستم‌ دوربین مدار بسته شرکت دسترسی پیدا کرده و تی برخی از تصاویر آن را بر روی وب سایت خود منتشرکنند.

پایگاه روزنامه اقتصادی کالکاسیت هم به نقل از منابع آگاه سایبری در رژیم اسرائیل خبر داد تا کنون هویت مهاجمین مشخص نشده است اما ظاهرا گروه هکری که خود را Hackers of Saviors نامگذاری کرده دست به این کار زده است.

این افراد بیشتر هکرهای سیاسی هستند که از مبارزات فلسطینیان حمایت می‌کنند.

به گفته این روزنامه اقتصادی، تلاش هایش برای دریافت اطلاعات بیشتر از بخش دفاع سایبری اسرائیل بی نتیجه مانده است اما آنچه مشخص است آن است که این افراد پیش از این نیز حملاتی را علیه اهداف اسرائیلی نجام داده و این اقدامات خود را در شبکه مجازی منتشر کرده است.

روزنامه گلوبس در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از کارشناسان نوشت: ظاهرا این تهاجم از چند روز پیش آغاز شده است اما شرکت به دلیل آن که باجی از آن طلب نشده است در اطلاع رسانی به بورس تاخیر کرده است.

این کارشناسان بر این باورند که این تهاجم یک تهاجم سیاسی بوده که با هدف تعطیلی فعالیت تجارت دریایی اسرائیل صورت پذیرفته است.

گفته می‌شود تهاجم هکرها می‌توانست زیان‌های جبران ناپذیری را به این شرکت وارد کند، در عین حال از بیم شدت حملات الکترونیکی علیه مراکز انبارداری این شرکت که در بخش داخلی بندر اشدود واقع است شرکت با شبکه اینترنت اسرائیل برای بستن برخی از ‌(آی پی) ‌ها در حال همکاری است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس