کد خبر 1333786
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
افشای رازهای قرارداد صیادمنش

پولی که باشگاه استقلال از انتقال احتمالی اللهیار صیاد منش از باشگاه فنرباغچه به هال سیتی دریافت می‌کند از ‌کل مبلغ قرارداد این بازیکن نیست و آبی‌پوشان ۲۰ درصد از منافع باشگاه ترکیه‌ای دریافت می‌کنند.

به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد انتقال اللهیار صیاد منش به هال‌سیتی مراحل پایانی خود را طی می‌کند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این بازیکن در لیگ برتر جزیره به فوتبالش ادامه خواهد داد.

بنا بر اعلام رسانه های ترکیه ارزش قرارداد صیادمنش با هال‌سیتی مبلغی نزدیک به ۵ میلیون یورو بوده که باشگاه انگلیسی متعهد شده است ۵۰ درصد از مبلغ فروش اللهیار در آینده را به تیم ترکیه‌ای پرداخت کند.

طبق ادعای مدیران سابق استقلال، آنها در زمان فروش صیادمنش به فنرباغچه، ۲ بند مهم را در قرارداد این بازیکن قرار داده‌اند. از جمله اینکه بابت فروش این بازیکن از فنرباغچه به هر تیم دیگری، ۲۰ درصد از ارزش آن انتقال به آبی‌های پایتخت می رسد. ضمن اینکه ۱۷ و نیم درصد از مبلغ فروش اللهیار از هال‌سیتی به هر تیمی دیگری نیز باید به حساب استقلال واریز شود.

افشای رازهای قرارداد صیادمنش

درباره دریافتی باشگاه استقلال از باشگاه هال سیتی دو نکته  مهم وجود دارد، اول اینکه ۲۰ درصد از منافع به استقلال می‌رسد نه از کل مبلغ معامله، این بدان معناست که باشگاه فنرباغچه هر هزینه ای که بابت خرید اللهیار از استقلال کرده است را از مبلغ فروش به هال سیتی کسر و از مبلغ سود خالص ۲۰درصد به استقلال می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

صیادمنش در کنار مالک هال سیتی +عکس

اسماعیل خلیل زاده رییس هیات مدیره وقت باشگاه استقلال در روزی که صیاد منش به فنرباغچه فروخته شد در مصاحبه‌ای اعلام کرد: صیادمنش به باشگاه فنرباغچه ترکیه فروخته شده و ۸۵۰ هزار دلار قیمت این بازیکن بوده که ما پول آن را هم دریافت کردیم.

رسانه‌های خارجی اعلام کرده‌اند مبلغ قرارداد باشگاه فنرباغچه با باشگاه هال سیتی ۵ میلیون یورو است، با توجه به این باشگاه فنرباغچه صیادمنش را ۸۵۰ هزار دلار از استقلال خرید این مبلغ از اصل قرارداد کسر و ۲۰ درصد از ۴میلیون و ۱۵۰ هزار یورو به آبی‌پوشان پرداخت می‌شود.

افشای رازهای قرارداد صیادمنش

پس با این حساب باید ۸۵۰ هزار دلاری که فنرباغچه بابت خرید صیاد منش هزینه کرده از پولی که قرار است به استقلال پرداخت شود کسر خواهد شد.

و اما نکته دومی که درباره قرارداد صیاد منش وجود خواهد داشت این است که باید دید نحوه پرداخت مبلغ خرید بازیکن از سوی هال سیتی چگونه است و طی چه مدت و چند قسط به فنرباغچه پرداخت خواهد شد؟ به طور حتم باشگاه هال سیتی این پول را نقد به به باشگاه ترکیه ای پرداخت نخواهد کرد و چند سال طول خواهد کشید تا این پرداختی تسویه حساب شود.

حالا باید دید قرارداد صیاد منش با باشگاه هال سیتی چه زمانی و چگونه بسته خواهد شد تا شرایط مالی استقلال از این قرارداد مشخص شود اما آنچه مشخص و در تمام این‌سالها درباره باشگاه‌های ترکیه‌ای وجود داشته بدقولی آنها بوده است و حتی این احتمال وجود دارد باشگاه استقلال در صورتی که قرارداد صیادمنش دائمی تاکید می‌کنیم دائمی باشد برای دریافت پول این انتقال به فیفا شکایت کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس