واکنش رویترز به اظهارات اسکوچیچ +عکس

سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: ما را نباید دستکم گرفت، ایران در جام‌های جهانی قبلی نشان داده که توانایی رقابت با تیم‌های ملی قدرتمند را دارد.

به گزارش مشرق، پنجشنبه شب در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق به برتری یک بر صفر رسید و جواز حضور در جام جهانی را بدست آورد.

سایت sportske در گزارشی به تمجید از اسکوچیچ پرداخت و او را «شاهزاده ایرانی‌ها» خطاب کرد. این نشریه نوشت: پس از پیروزی ایران مقابل عراق و رسیدن این تیم به جام جهانی پس از سومین بار متوالی، بسیاری از مردم به خیابان‌ها ریختند و با شور و شوق خوشحالی خود را به نمایش گذاشتند.

نشریه کروات در تمجید از سرمربی تیم ملی کشورمان نوشت: او قهرمان ایرانی‌هاست زیرا وقتی جانشین ویلموتس در دور دوم مسابقات انتخابی جام جهانی شد، ایران در مسیر سختی قرار داشت و به بن بست رسیده بود. سپس با اسکوچیچ همه چیز آغاز شد و پیروزی پشت پیروزی بدست آمد و حالا که این تیم در قطر است.

 ایران را در جام جهانی دستکم نگیرید/ یک ماموریت غیرممکن را به پایان رساندیم

اسکوچیچ در این خصوص گفت: من با رسانه های کرواسی صحبتی داشتم که در این میان برخی از گروه‌های ذی‌نفع در ایران که طرفدار من نیستند، اشتباه ترجمه کرده اند. طارمی این مطلب را خواند و به آن واکنش نشان داد. این یک سوء تفاهم بود که برطرف شد، حالا دوباره رابطه خوبی داریم و همه چیز خوب است.

وی ادامه داد: ما بازی خوبی مقابل عراق انجام دادیم، پنج بازیکن ما کرونا داشتند و به همین دلیل نمی‌توانستند بازی کنند. یکی در هتل کرونا گرفت و مجبور شدیم او را قرنطینه کنیم. ما مشکلات زیادی داشتیم. اما در نهایت جشن گرفتیم و این خیلی اتفاقی عالی بود.

سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: ویلموتس با دو شکست شروع ناموفق داشت، ایران در آستانه حذف بود. یک موقعیت غیرممکن را به پیروزی تبدیل کردیم. اجازه نداشتیم که حتی یک امتیاز هم از دست بدهیم. در نهایت سریع ترین صعود تاریخ فوتبال ایران به جام جهانی را به نمایش گذاشتیم.

 ایران را در جام جهانی دستکم نگیرید/ یک ماموریت غیرممکن را به پایان رساندیم

اسکوچیچ در خصوص اینکه نباید فوتبال ایران را دستکم گرفت، گفت: آنها از اهمیت تیم ملی ایران در آسیا و اینکه مربی ایرانی بودن به چه معناست آگاه نیستند. ایران یک ملت بزرگ فوتبالی است که بسیار مورد احترام در جهان قرار می‌گیرد.

نشریه sportske  در ادامه نوشت که اسکوچیچ از سال ۱۳۹۲ در ایران فعالیت می کند و هدایت چهار باشگاه ملوان، فولاد، خونه به خونه و صنعت نفت آبادان را در کارنامه خود دارد.

سرمربی تیم ملی کشورمان در این رابطه گفت: زمانی در بزرگترین باشگاه آسیایی آن زمان یعنی النصر عربستان سعودی کار می کردم. بعد از آن چند پیشنهاد خوب داشتم اما سلامتی من به مشکل برخورد و مجبور شدم آن را در ریکا حل کنم. بعد از شش ماه، همه آن باشگاه‌هایی که می‌توانستم در آن مربیگری کنم دیگر به من پیشنهاد ندادند و من هیچ پیشنهادی نداشتم. سپس ایران به من پیشنهاد داد و همه چیز به این شکل آغاز شد.

 ایران را در جام جهانی دستکم نگیرید/ یک ماموریت غیرممکن را به پایان رساندیم

رسانه کروات نوشت: اسکوچیچ قبل از اینکه هدایت تیم ملی را برعهده گیرد از بزرگ ترین باشگاه های ایران مثل سپاهان، استقلال، تراکتورسازی پیشنهاد داشت. او تیم دسته دومی خونه به خونه را تا فینال جام حذفی هدایت کرد و با سه باشگاه از چهار باشگاهی که در ایران مربیگری کرد بهترین نتایج را به ثبت رساند.او هشت سال در ایران مربیگری کرد و همه چیز را خوبی می‌شناخت.

اسکوچیچ در این خصوص گفت:  پیروزی مقابل عراق و خوشحالی مردم واقعاً فوق العاده بود. من خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم که مردم خوشحال هستند و به خیابان‌ها آمده‌اند. ایرانی ها عاشق فوتبالند و برای فوتبال زندگی می‌کنند. آنها قطعا یک کشور فوتبالی هستند. بعد از پیروزی بر عراق همه چیز در آتش بود!

وی ادامه داد: حیف که ظرفیت ورزشگاه مقابل عراق به دلیل کرونا کم شد و تعداد کمتری هم روانه استادیوم شدند. در غیر این صورت ورزشگاه شلوغ می شد. آن عکس از استادیوم های پر جمعیت ، تصویری است که در لیگ ایران مدام به آن نگاه می‌کردم.دلم برای آن عکس در بازی تیم ملی تنگ شده بود، دلم برای هواداران تنگ شده بود. هدایت تیم ملی جلوی ورزشگاه نیمه خالی اصلا خوشایند نیست.

 ایران را در جام جهانی دستکم نگیرید/ یک ماموریت غیرممکن را به پایان رساندیم

سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص انتظاراتش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: ما را نباید دستکم گرفت. ایران در جام‌های جهانی قبلی نیز نشان داده که توانایی رقابت با تیم‌های ملی قدرتمند را دارد. در آخرین جام جهانی ما به اسپانیا با نتیجه یک بر صفر باختیم و چند موقعیت داشتیم که بازی را به تساوی بکشانیم. ما با پرتغال به تساوی یک بر یک رسیدیم یا در جام جهانی قبل با گل مسی به آرژانتین با نتیجه یک بر صفر باختیم. ایران تیمی بسیار مستحکم دارد. در برخی پست ها کمبود داریم ولی در برخی پست ها بازیکنانی با سطح جهانی داریم.

اسکوچیچ در خصوص برخورد احتمالی تیم ملی ایران مقابل کرواسی نیز اظهار داشت: برای من چنین قرعه‌ای بسیار احساسی خواهد بود. اگر این اتفاق رخ بدهد در بازی با کرواسی گریه خواهم کرد. وقتی صحبت از احساسات به میان می آید همه چیز با هم میکس و مخلوط می شود. نمی‌دانم چگونه می‌خواهم آن را کنترل کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس