تیم ملی ایران

امارات در شرایطی روز ۱۲ بهمن مقابل شاگردان اسکوچیچ صف آرایی خواهد کرد که تاکنون موفق به شکست ایران در هیچ دیدار رسمی‌ نشده و برای رسیدن به پلی آف جام جهانی ۲۰۲۲ نیاز مبرمی به برد در این دیدار دارد.

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی ایران پس پیروزی برابر عراق و قطعی کردن صعود خود به جام جهانی ۲۰۲۲، در دیدار هشتم باید به مصاف امارات برود. تیم ملی امارات هم با کسب ۹ امتیاز پس از ایران و کره جنوبی در جایگاه سوم گروه A انتخابی جام جهانی قرار دارد. با توجه به اختلاف ۸ امتیازی کره و امارات، بعید به نظر می رسد که شاگردان فن مارویک شانسی برای صعود مستقیم به جام جهانی داشته باشند ولی با توجه با اینکه آنها لبنان را با فاصله چهار امتیاز پایین تر از خود می بینند، به حضور در پلی اف بسیار امیدوار هستند.

بسیاری از کارشناسان اماراتی معتقدند برای تحقق این مهم، تیم ملی امارات باید ایران را در ورزشگاه آزادی شکست دهد تا روند صعود خود به پلی اف را به اما و اگر نکشاند. از طرفی تیم ملی ایران با کسب ۱۹ امتیاز و اختلاف ۱۰ امتیازی نسبت به تیم سوم صعود خود را به جام جهانی مسجل کرده و علاوه بر حفظ جایگاه خود در رنکینگ فیفا برای سیدبندی، می تواند به این بازی نگاهی تدارکاتی داشته باشد. البته شاگردان اسکوچیچ نمی خواهند جنگ صدرنشینی را به رقیب سنتی خود یعنی کره جنوبی ببازند و به عنوان تیم دوم گروه به جام جهانی صعود کنند. بر همین اساس تصور می شود که اسکوچیچ همانند بازی با عراق تیم اصلی خود را برای این بازی به زمین بفرستد.

تیمی که تاکنون در هیچ دیدار رسمی ایران را نبرده است!

به بهانه دیدار ایران و امارات نگاهی به تقابل های این دو تیم در تاریخ انتخابی جام جهانی در ادوار گذشته خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، تیم های ملی ایران و امارات در مجموع تاکنون ۱۷ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم ایران ۱۳ و امارات ۱ پیروزی بوده و ۳ دیدار این دو تیم نیز به تساوی انجامیده است. تنها پیروزی امارات برابر ایران هم در یک دیدار دوستانه رقم خورده و این تیم حاشیه خلیج فارس تاکنون در دیدارهای رسمی موفق به شکست ایران نشده است.

 پس از جام جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ این دو تیم برای سومین بار است که در راه رسیدن به جام جهانی هم مسیر می شوند. در انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ پس از آنکه تیم ایران نتوانست به صورت مستقیم به جام جهانی کره-ژاپن صعود کند، در مرحله پلی اف باید به مصاف امارات می رفت. در بازی رفت، کریم باقری توانست در ورزشگاه آزادی با شوتی از راه دور دروازه امارات را باز کند تا ایران پیروز دیدار باشد. بازی برگشت که در ورزشگاه آل نهیان در ابوظبی انجام شد، بر خلاف تصور عموم که گمان می کردند ایران در این بازی کار سختی در پیش خواهد داشت، تیم ملی موفق شد با گل های دایی، باقری و میناوند بازی را با ۳ گل برنده شود و به نماینده اروپا یعنی ایرلند برسد ولی در نهایت تیم ملی در دو دیدار رفت و برگشت نتوانست از سد ایرلند عبور کرده و حضور در جام‌جهانی ۲۰۰۲ را از دست داد.

تیمی که تاکنون در هیچ دیدار رسمی ایران را نبرده است!

تیم ملی کشورمان در مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ نیز با امارات همگروه شد. در بازی رفت که در ورزشگاه آزادی انجام شد، هر دو تیم به نتیجه تساوی رضایت دادند و بدون اینکه توپی از خط دروازه ها عبور کند بازی به اتمام رسید اما در بازی برگشت، شاگردان دایی توانستند با گل فریدون زندی پیروز شوند به مرحله بعدی صعود کنند.

اما قصه امارات و ایران به این دو بازی ختم نشد و دو تیم در مرحله نهایی هم با یکدیگر همگروه شدند. در دیدار اول، در حالی که امارات با یک گل از ایران پیش بود، تیم ملی توانست با گل کریم باقری بازی را به تساوی بکشاند. با احتساب این گل، در مجموع کاپیتان سابق تیم ملی با سه گل زده به امارات، بهترین آمار را بین بازیکنان ایرانی به ثبت رسانده است.

در بازی برگشت علی دایی روی نیمکت ایران حضور نداشت و افشین قطبی جایگزین او در تیم ملی شده بود. شاگردان قطبی با گلزنی علی کریمی موفق شدند بازی برگشت را با پیروزی پشت سر بگذارند. این پیروزی دهمین برد ایران برابر امارات بود. درآن سال با اینکه تیم ملی تنها یک باخت در کارنامه خود ثبت کرد ولی با قرار گرفتن در مکان چهارم گروه نتوانست به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی صعود کند!

تیمی که تاکنون در هیچ دیدار رسمی ایران را نبرده است!

۲۵ مهر ماه امسال، در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی امارات میزان تیم ملی ایران در ورزشگاه زعبیل شهر دوبی بود. در این بازی مهدی طارمی، مهاجم باهوش ایران موفق شد قفل دروازه امارت را بشکند و این بازی با پیروزی ملی پوشان کشورمان به پایان رسید.

یکی از نکات قابل توجه در تقابل های این دو تیم پیروز نشدن امارات در تهران است و آنها در مجموع ۴ بار در ورزشگاه آزادی با تیم ملی ایران بازی کرده اند که حاصل کارشان ۳ شکست و یک تساوی بوده است.

حالا پس از ۱۲ سال ایران با امارت در مرحله مقدماتی جام جهانی در یک گروه قرار گرفته اما این دوره کاملا متفاوت است. در انتخابی جام های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ تیم ملی ایران با وجود برتری مقابل امارات موفق به صعود به جام جهانی نشده بود. حالا شاگردان اسکوچیچ در شرایطی به مصاف این همسایه جنوبی می روند که ضمن برتری در بازی اول برابر امارات، با کسب ۱۹ امتیاز و اختلاف ۱۰ امتیازی در صدر جدول گروه قرار دارند و صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 18
    اگه پول خوب بدن میتونن ببرن
    • نظر IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      0 0
      کل پول امارات بدن به ایران بد نیست
  • ایرانی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 4
    ولی فکر کنم این دفعه ببرن چون تیم ما هم غافله هم مغرور از صعود
  • حسن IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 1
    ولی این دیدار انگیزه‌های زیادی دارند. به خصوص اینکه تازه موشک خوردن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس