انتظار آمریکایی‌ها از پارلمان جدید عراق

تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی گفت: آمریکایی ها انتظار دارند پارلمان جدید عراق حضور نیروهای مستشاری آن ها در این کشور را مشروعیت بخشد.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، «هیثم الخزعلی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق سخنانی را در خصوص انتظارات ایالات متحده آمریکا از پارلمان جدید عراق مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

ایران قدرت تعیین‌کننده در معادلات منطقه و غرب آسیاست

بر اساس این گزارش، این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آمریکایی‌ها انتظار دارند پارلمان جدید همچون پارلمان پیشین عمل نکند. آنها به هیچ وجه نمی‌خواهند که پارلمان جدید نیز رأی به خروجشان از خاک عراق بدهد.

هیثم الخزعلی در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: انتظار ایالات متحده آمریکا از پارلمان جدید این است که نمایندگان این پارلمان، حضور مستشاری نیروهای آمریکایی در خاک عراق را مشروعیت بخشند.

وی همچنین عنوان کرد: در واقع، آمریکایی‌ها به دنبال تداوم حضور نظامی خود در خاک عراق هستند. این کارشناس عراقی پیشتر هم گفته بود: نظامیان ایالات متحده آمریکا همچنان به حضور خود در خاک عراق ادامه می‌دهند و برای ترک این کشور جدیت ندارند.

هیثم الخزعلی در همین زمینه اعلام کرده بود: اینکه گفته می‌شود دولت بغداد خروج نظامیان آمریکا از خاک عراق طبق جدول زمان بندی شده را پیگیری می‌کند یک مسأله کاملاً مضحک است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 1
    به تفع مردم عراق است که برای پیشرفت کشورشان با امریکا رابطه ذاشته باشتد.
  • نیما IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    ۱۸۱۳ بیست سال است که در کشورشان حضهور داشته اند تا به حال هیچ چیز جز بدبختی آمریکا برای مردم عراق افغانستان نداشته آمریکا باید برود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس