کد خبر 1333449
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
مصائب نگاه به شرق - کراپ‌شده

مسخ‌شدگان می‌گویند به هرچیز در روابط با دنیا فکر کنید الّا به ۱۰ دلیل برای نگاه به شرق براساس عقل دیپلماتیک .

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: این حرف داروین و لامارک که می‌گویند؛ انسان از نسل میمون است اغلب زیست‌شناسان براساس داده‌های علمی قبول ندارند. هیچ فیلسوف و حکیم انسان‌شناس هم آن‌را قبول ندارد. اما فیلسوفان و حکیمان در تاریخ زیاد بودند که خوف داشتند انسان به دلیل جهل ، غفلت، ظلم و تبهکاری به شکل میمون درآید و مثل میمون عمل کند.

البته خداوند در قرآن (آیه ۶۰ سوره مائده) خبر از یک قوم تبهکار می‌دهد که آنها را لعن و بر آنها غضب فرمود، به دلیل پرستش طاغوت به شکل بوزینه ، میمون و خوک درآمدند.

اخیرا یکی از روزنامه‌نگاران دوران حکومت خاتمی گفته است؛ ۳۲۰ نفر از روزنامه‌نگارانی که در داخل قلم می‌زدند رفتند BBC ، اینترنشنال و رادیو فردا استخدام شدند تا با دروغ، جعل و روایت‌های تحریف‌آمیز از آنچه امروز و دیروز بر کشور می‌گذرد خبر، تحلیل و گزارش تهیه کنند.

همین مطلب را یکی از فرزندان مقامات مسئول که روزگاری دست‌اندرکار انتشار روزنامه زن بود عنوان کرده که رفقای او رفتند خارج و در پادگان رسانه‌ای دشمن به نفع اردوگاه استکبار جهانی وعلیه ملت ایران قلم می‌زنند.

ما امروز گرفتار جنگ روایت‌ها هستیم . در این جنگ عده‌ای در داخل و خارج که شناسنامه ایرانی دارند دشمن را در این جنگ یاری می‌کنند. تا دشمن بهتر بتواند به اهداف خود برسد. بی‌وقفه روایت دروغ را با حقیقت جابه‌جا می‌کنند.

یک هفته از سفر رئیسی به روسیه می‌گذرد . توپخانه دشمن همچنان روی خطوط ارتباطی دولت در نگاه به شرق آتش تهیه می‌ریزد. کسانی که قبلا داد می زدند ما نمی‌توانیم با دنیا قطع رابطه کنیم. ما باید با جهان ارتباط داشته باشیم امروز می‌گویند؛ چین و روسیه جزء جهان نیستند ما باید با همان جهانی که ۱۰۰ سال است ملت ما را اسیر و مسئولان کشور را نوکر می‌خواهد ارتباط بگیریم ولو آنکه آنها اصلا خواستار رابطه با ما نباشند!

این تیم رسانه‌ای که شناسنامه کاری آنها را یادآور شدم دست‌اندرکار این راهبرد هستند که ؛ سیئات و مصائب ارتباط با روسیه و چین را «بیش‌نمایی» و مظالم و بدی‌های غرب را «کم‌انگاری» کنند.روی طول و عرض میز مذاکره با پوتین و اینکه پروتکل‌های تشریفات رعایت نشده و تخطئه نگاه به شرق مدام روایت تولید می‌کنند و همزمان حس خودکم‌بینی ، ناامیدی ، خودباختگی و خودآزاری فکری را ترویج وبازنمایی می‌کنند.آنها می‌گویند؛ اجازه نمی‌دهند مردم و نخبگان نسبت به چند و چون این نگاه به شرق و هزینه و فایده این رابطه اندکی فکر کنند.

حداقل ۱۰ دلیل دم دستی برای نگاه به شرق براساس عقل دیپلماتیک وجود دارد :

۱- روسیه و چین با صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مشکل ندارند.
در بوشهر با ما همکاری دارند. اما آمریکا و اروپایی‌ها ۲۰ سال است دارند می‌گویند حتی حق نصب یک سانتریفیوژ را هم ندارید بساط هسته‌ای خود را جمع کنید والّا یا حمله نظامی می‌کنیم یا در تأسیسات هسته‌ای خرابکاری راه می‌اندازیم.

۲- روسیه و چین با موشک‌های پیشرفته دفاعی ایرانی مشکلی ندارند.
حتی حاضر به همکاری نظامی و فروش S۳۰۰ و S۴۰۰  هستند. ولی آمریکا و سه کشور اروپایی روی برد موشک‌هاو پهپادهای ما و اینکه بالستیک و غیربالستیک باشند مسئله دارند و با کمترین آزمایشات موشکی ما واکنش نشان می‌دهند . آنها به دنبال تحریم تسلیحاتی ایران نیز هستند.

۳- روسیه و چین به دنبال روابط با احترام متقابل و حفظ منافع مالی دوطرف هستند اما آمریکا و اروپا با راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای دنبال تحریک اقوام و مذاهب و ایجاد آشوب و تجزیه ایران و تغییر رژیم هستند.

۴- آمریکا وسه کشور شرور اروپایی ۴۰ سال است ملت ایران را تهدید و تحریم و تحقیر می‌کنند حتی جلوی ورود داروی مورد نیاز بیماران خاص را می‌گیرند.
اما روسیه و چین نفت ایران را می‌خرند و یک منفذ تنفسی برای ملت ایران برای خنثی کردن تحریم‌ها پدید آورده‌اند.

۵- روسیه و چین با تهدید به وتو در شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های تسلیحاتی ایران را لغو کردند. اما آمریکا و سه کشور اروپایی با تهدید دیگر اعضای شورای امنیت دنبال تحریم تسلیحاتی ایران بودند.

۶- آمریکا و سه کشور اروپایی با ۲۶۰  کانال تلویزیونی و ماهواره‌ای شبانه‌روز ایران را بمباران تبلیغاتی می‌کنند و در برنامه‌های تلویزیونی خود آموزش نظامی می‌دهند که مردم چگونه به خیابان‌ها بریزند و شورش کنند. اما در روسیه و چین حتی یک کانال تلویزیونی و رادیویی علیه ایران فعالیت ندارد. 

۷- آمریکا و سه کشور اروپایی پناهگاه منافقین، سلطنت‌طلب‌ها ، ضدانقلاب ، دزدها و غارتگران ملت ایران شده است. فقط در یک قلم میلیاردها دلاری که خاندان سلطنت از ایران دزدی کردند و به غرب بردند را حاضر نیستند به ملت ایران برگردانند. پول‌های ما را بلوکه کردند و اجازه نمی‌دهند حتی یک حساب بانکی دلاری در غرب افتتاح کنیم. اما روسیه و چین نه‌تنها پذیرای ضدانقلاب نبودند بلکه با حمایت از ملت و دولت ایران در مجامع جهانی کارنامه‌ای روشن از یک روابط معقول و متعارف و مشروع از خود به جای گذاشتند.

۸- آمریکا و سه کشور شرور اروپایی با حمایت و ساخت القاعده و داعش دنبال تجزیه کشورهای اسلامی و انهدام ارزش‌های الهی و با خاک یکسان کردن حرمین ائمه و بزرگان شیعه در عراق و سوریه بودند. آنها قصد داشتند پس از فتح عراق و سوریه توسط داعش به ایران حمله کنند! صدها تن از جوانان ایران در مبارزه با داعش در عراق و سوریه برای حفظ امنیت ملی در مصاف با آمریکا و ارتش ناتو به شهادت رسیدند اما روسیه در سوریه در کنار رزمندگان ما ظاهر شد و چین با مداخلات نظامی آمریکا و اروپا در غرب آسیا مخالفت کرد.

۹- آمریکا و شرکای اروپایی او دور تا دور ایران پایگاه نظامی درست کردند و مرتب ملت ایران را تهدید نظامی می‌کنند و عوامل و نفوذی‌های آنها در داخل مشغول ترور و خرابکاری هستند. اما روسیه و چین نه‌تنها اطراف ما و در مرزهای ما آرایش نظامی و جنگی ندارند بلکه همکاری نظامی دارند و مانور مشترک برگزار می کنند و با قدرت‌یابی ایران و نفوذ منطقه‌ای تهران و پیشرفت‌های نظامی ایران نه‌تنها مشکلی ندارند بلکه از آن استقبال هم می‌کنند و ایران قدرتمند را در مرزهای همکاری‌های خود لازم می‌دانند.

۱۰- چین و روسیه با پیشرفت‌های علمی ایران مشکلی ندارند با صنعت ساخت ماهواره و پرتابگر آن نه‌تنها مشکل نداشتند گاهی همکاری‌هایی هم داشتند اما آمریکا و سه کشور اروپایی با پیشرفت‌های علمی ایران با چشم حقد، حسد و حقارت نگاه می‌کنند. هر موشک ماهواره‌بر یا هر ماهواره‌ای را که پرتاب کردیم شروع به جوسازی و سیاه‌نمایی علیه پیشرفت‌های علمی جوانان ایران کردند.

با این ۱۰ دلیل روشن است که ؛

الف: ایران باید با دنیا ارتباط داشته باشد.

ب: روسیه وچین قدرت دوم و سوم جهان هستند جزء همین دنیایی هستند که حضرات می‌گفتند ما باید با دنیا رابطه داشته باشیم و نباید قهر باشیم!

۳۰۰ ماهواره تلویزیونی در جهان فعال هستند که ۱۱۶ ماهواره فقط فضای ایران را پوشش می‌دهند و ۲۶۰ کانال تلویزیونی از این ۱۱۶ماهواره فقط برای ایران به زبان فارسی و برای تغییر رژیم، مجانی برنامه پخش می‌کنند!!

آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها ۲۴ ساعته در این ۲۶۰ کانال تلویزیونی مثل معرکه‌گیرهای قدیم یک مشت انسان مسخ شده - بخوانید میمون - را می‌آورند بالا و پایین می‌اندازند و از آنها می‌پرسند جای دوست کجاست جای دشمن کجاست ؟!

بیش از ۴۰ سال است در این کار تداوم دارند. حرف اخیر این مسخ‌شدگان این است که به هرچیز در روابط با دنیا فکر کنید الّا به این ۱۰ دلیل که ذکرش رفت !! اصلا اجازه نمی‌دهند هزینه فایده کنیم ببینیم روابط خارجی را براساس چه واقعیتی از تغییرات ژئوپلیتیگ جهان بنیان بنهیم. مدام در محاسبات ما اخلال می‌کنند.

کشور اگر بخواهد از مصائب نگاه به شرق مصون باشد باید از روی سیاه‌پردازی و سیاه‌نمایی لشکر سایبری دشمن که غرب‌پرستی و غرب‌گرایی را تبلیغ و ترویج می‌کنند عبور کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    12 5
    و بخشی این شبکه ها هم روی فرهنگ واباحه گری و بی بند و باری زوم کردن با فیلم ها و آهنگ ها در ضمن عامل اینها که ذوب این غرب هستند هم دیگر نباید حکومت اجازه بدهد در راس کار بیایند وگرنه راه همچنان راه قبلی خواهد بود
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    6 9
    طرفداران شرق گرایی سفسطه می کنند. رابطه با شرق خوبه به شرطی که همزمان رابطه با غرب هم باشه،در دولت قبل سعی شد با غرب رابطه اصلاح بشه
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      5 0
      ببخشید این شرط رو کی گذاشته که برای رابطه با شرق حتما باید با غرب هم رابطه داشت؟؟! حالا همینطور که نگارنده گفته، اگه غرب شرط و شروط سخت برای رابطه گذاشت مثل همین الان بازم باید هرچی گفتن بگیم چشم؟؟! میخوای هسته ای و موشک‌ها رو بریزیم دور، میدان‌های نفت و گاز جنوب رو هم بزنیم پشت قبالهٔ اربابات شاید راضی شدن، چطوره؟؟! سفسطه رو شما غربگداها میکنین نه بقیه!!!
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      2 0
      اونوقت رابطه با غرب اصلاح شد ؟! در دولت قبل هرچه که امریکا و دولتهای اروپائی گفتند سمعآ و طاعتآ پذیرفته شد با بیل و کلنگ به جان سانتریفیوژ های فردو و نطز افتادند و با بیل و کلنگ همه را نابود کردند و قلب ریاکتور اراک را بیرون کشیدند و با بُتن پر کردند .... چی شد به قولشان عمل کردند ؟! تحریمها را برداشتند ؟! یا صدها تحریم دیگر به آنها افزودند و ادعای نابودی سرمایه های دفاعی کشور و محدود سازی موقعیت های منطقه ای را مطرح کردند ؟! آری نتیجه اون همه اون تلاشهای به قول شما برای اصلاح روابط با غرب برای ما شد همان عبارت تقریبآ هیچ و در واقع اصلآ هیچ !
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    11 2
    خدا می دونه این مطلب چقدر بر حق و حقیقت و زیبا نگاشته شده، خلاصه همه سیاست چهل ساله غرب و شرق و داخل و بیرون و... است. درود بر نگارنده برقرار باشی استاد عزیز.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    4 4
    وضعیت اصلاحات یهودی در دوران پسا آمریکا چطور است؟
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 5
    ان شا الله برقرار باشی؛ تحلیل خوب و کاملی بود.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 2
    به نظر من تحلیل کاملا درستیه... پیروزی نزدیک است ان شاءالله
  • خسرو رضائی اصل RO ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    با درود ، بسیار عالی و بجا ، ولی حکومت ایران باید مشکل معیشت و تبعیضها در سیتمهای اداری و قضایی را حل کند تا مردم به طرف غرب نروند .
  • جمشید. گمنام FR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    با دورود بنظر. من‌ راه. این باید. در شرایط کنونی بسمت. شرق. باشد. چین و روسیه در مسائل سیاسی ما. دخالت نمی‌کنند . چین و روسیه مارا تحریم نکردند در ایران کودتای. نظامی نکردند و هرجا رفتند نابودی و خرابی. ببار نیاوردند. امروز. جهان. با. چشمان. باز خواهان همکاری. چند جانبه با. چین. است و این وظیفه. ماست. که در شرایط. کنونی که غربی‌ها. ما. شدیدا زیر. فشار. شدید. اقتصادی و سیاسی قرار داده اند از فرصت بدست آماده بسود ملت. ایران. استفاده کنیم. و. با. تبلیغات. مشتی. اصلاح طلب. (ستون پنچم. دشمن) درکشور به مبارزه. برخیزیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس