کد خبر 1333210
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
یک فوریت استفساریه‌ای درباره ایثارگران به تصویب رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح استفساریه ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت درباره ایثارگران موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن ماه)، یک فوریت طرح استفساریه ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را تصویب کردند.

متن این استفساریه به شرح زیر است:

آیا ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران منسوخ شده است؟ پاسخ: خیر.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی به عنوان نماینده متقاضیان بررسی یک فوریت این استفساریه، گفت: در ماده ۴۸ قانون تنظیم مالی دولت (۱) آمده است که کلیه وزارتخانه های و موسسات دولتی، شرکت های دولتی، سازمان صداوسیما و تمامی سازمان ها و شرکت ها که به نحوی از منابع مالی دولت استفاده می کنند و نیز تمامی موسسات و شرکت های شمول قانون که مستلزم ذکر نام آنهاست، مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز ۲۵ درصد و به بالا و آزاده اعم از شاغل فوت شده و یا از کارافتاده که واجد شرایط عمومی استخدامی هستند، علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در آن دستگاه استخدام کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه دیوان عدالت با یک سوءبرداشت، این ماده مترقی را لغو کرد و ما امروز با استفساریه قرار است یک بار دیگر از رزمندگان، جانبازان، شهدا و جانشینان آنان تقدیر کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قربانغلی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    مابقی ایثارگران ؟عجب
  • NL ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 1
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 2
    خدا خیرتون بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس