نامجومطلق: موفقیت تیم ملی حاصل ساختارسازی کی‌روش است/ به 3 دلیل در بازی های باقیمانده باید مقتدر باشیم

نامجومطلق گفت: شاید با کارلوس کی‌روش هیچ جام قهرمانی به دست نیاوردیم و نتوانستیم در جام ملت‌ها قهرمان شویم اما ساختاری که او برای فوتبال ما ایجاد کرد باعث شد اکنون بهره‌اش را ببریم.

به گزارش مشرق، مجید نامجو مطلق در مورد شرایط تیم ملی فوتبال ایران بعد از صعود به جام جهانی اظهار داشت: قبل از هرچیز باید این موفقیت و صعود را به مردم شریف ایران، بازیکنان، مربیان تیم ملی و مسئولان فدراسیون تبریک بگویم. فوتبال تنها دلخوشی مردم است و موفقیت تیم ملی می‌تواند حال مردم را خوب کند. صعود زودهنگام و سریع به جام جهانی که بی‌سابقه بوده باعث خوشحالی مردم شده است. تیم ملی ما پتانسیل بالایی دارد. همان زمان هم که دو بازی را با ویلموتس باختیم و بعد از تغییر سرمربی تیم ملی در همه مصاحبه‌هایم می‌گفتم که به عنوان تیم اول از این گروه صعود خواهیم کرد و خوشحالم که پیش بینی‌ام درست از کار درآمد. 

وی تصریح کرد: تیم ملی خوبی داریم. بازیکنان توانمندی در اختیار داریم. فراموش نکنیم ما همیشه بازیکن لژیونر در فوتبال ‌مان داشته‌ایم اما این مرتبه یک نکته مهم در مورد لژیونرهای‌مان را نباید نادیده بگیریم اینکه در گذشته شاید لژیونرهای ما کمتر بازیکن تاثیرگذار تیم‌هایشان بودند اما اکنون بازیکنان ما در تیم‌های مطرح اروپایی حضور دارند و از آن مهم‌تر اینکه بازیکنان تاثیرگذار و مهمی در تیم‌های باشگاهی خودشان هستند. این حضور بازیکنان ما در فوتبال اروپا به پیشرفت فوتبال ملی‌مان کمک زیادی کرد.

نامجو مطلق با اشاره به حضور ۸ ساله کی‌روش در فوتبال ملی کشورمان عنوان کرد: شاید با کارلوس کی‌روش هیچ جام قهرمانی به دست نیاوردیم و نتوانستیم در جام ملت‌ها قهرمان شویم اما ساختاری که او برای فوتبال ما ایجاد کرد باعث شد اکنون بهره‌اش را ببریم. موفقیت معنایش یک سال، دو سال و سه سال نیست. گاهی برای رسیدن به موفقیت باید نقشه راه داشته باشی و بدانی چگونه در مسیر موفقیت حرکت کنی.

بیشتر بخوانید:

اسکوچیچ: از جشن صعود به جام جهانی نگرانم

وی تصریح کرد: کی‌روش اصرار زیادی داشت که ملی پوشان ما در فوتبال اروپا حضور داشته باشند زیرا معتقد بود حاصل تجربیات لژیونرها در اروپا به تیم ملی برمی‌گردد. اکنون به این شرایط رسیده‌ایم و از ساختاری که کی‌روش ایجاد کرد سود بردیم البته معنای این حرفم این نیست که زحمات و تلاش‌های اسکوچیچ را نادیده بگیریم. او در بدترین شرایط تیم ملی را تحویل گرفت و با ظرفیت خوبی که فوتبال ملی و بازیکنان ما داشتند و شناخت خوبی که اسکوچیچ از فوتبال ما داشت به موفقیت رسیدیم.کی‌روش هم در ۸ سال حضورش در فوتبال ملی ما معماری خوبی انجام دادیم و ساختار مناسبی را در تیم ملی پی ریزی کرد.

مربی اسبق استقلال در مورد اینکه چه توصیه‌ای به عنوان یک همکار به اسکوچیچ برای بازی با امارات و دو بازی دیگر تیم ملی که تشریفاتی است دارد، گفت: به نظرم باید در هر سه بازی باقیمانده با قدرت به کارمان ادامه بدهیم. البته من شنیده‌ام و مطمئن نیستم که شنیده ام درست باشد اما ظاهرا نتایج تیم‌های ملی در مسابقات مرحله گروهی در رده بندی و سیدبندی تیم‌ها در جام جهانی تاثیرگذار خواهد بود. اگر این مساله واقعیت داشت باشد نتایج سه بازی باقیمانده برای‌ ما اهمیت زیادی پیدا می‌کند زیرا در تعیین گروه‌بندی مسابقات ما در جام جهانی اثرگذار است. از سویی دیگر باید نشان بدهیم که قدرت برتر فوتبال آسیا هستیم و این مساله از نظر روحی و روانی هم به ملی پوشان ما کمک می‌کند. سومین دلیل برای ادامه پرقدرت در مقدماتی جام جهانی این است که اسکلت تیم ملی در جام جهانی همین بازیکنان هستند و باید بازیکنان هماهنگ‌تر شوند و در شرایط ایده‌آل تری قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که دیگر مردم ما فقط از حضور در جام جهانی راضی و خوشحال نمی‌شوند. انعکاس صعود زودهنگام به جام جهانی در جامعه ما نسبت به گذشته تفاوت داشت و معنایش این است که مردم دوست دارند در جام جهانی موفق شویم و از گروه‌مان صعود کنیم بنابراین باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم و با امکانات مناسبی راهی جام جهانی شویم.

نامجو مطلق در مورد اینکه برخی می‌گویند تیم ملی خوش شانس بود که در این گروه قرار گرفت و در گروه ژاپن و استرالیا نیستیم، عنوان کرد: تیم ملی ما در حال حاضر آنقدر قدرتمند هست که فرقی نمی‌کند در کدام گروه قرار می‌گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 2
    فقط مربی وطنی چرا نامجو خودتون دست کم میگیرید
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    باشه خیلی تأثیر گذار بود بیا پایین سرمون درد گرفت
  • تک سوار DE ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    عجب. همون منطق تکرار روحانی رو در ورزش هم داریم. لااقل منتظر می شدید این ساختار در جام جهانی نتیجه غیر از قبلی ها بگیره بعد مدعی معجزه مربی میلیاردی خارجی می شدید!!! بجای این هزینه های هنگفت زمین فوتبال برای مدارس مناطق محروم بسازید تا بجای تماشاچی بودن همه بچه ها بازی کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس