وزارت امورخارجه یمن: جنایت‌های ائتلاف بدون مجازات نمی ماند

وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن شنبه شب در بیانیه‌ای ضمن تقدیر از همبستگی ملل آزادی خواه جهان با ملت مظلوم یمن اعلام کرد که جنایت‌های ائتلاف بدون مجازات باقی نخواهد ماند.

به گزارش مشرق از شبکه المسیره یمن، در ادامه این بیانیه بار دیگر از حمایت آزادی خواهان جهان در حمایت از ملت یمن و پایداری آنان و ایمان ایشان به حاکمیت اصول آزادی و انسانیت تقدیر شده است.

وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: هرگونه مواضع منفی بسیار کوچک تر از آن هستند که بخواهند در حق مشروع و قانونی یمنی‌ها در دفاع از خودشان خدشه ایجاد کند.

این بیانیه مواضع غیر مسؤولانه کشورها را تنها موجب تشدید درد و رنج و گرسنگی مردم یمن دانسته است.

وزارت امورخارجه یمن همچنین اعلام کرد که این مواضع همچنین طرف متجاوز را به ارتکاب جرایم بیشتر جسورتر میکند، همانگونه که مانعی در راه برقراری صلح در یمن و نیز اصلی‌ترین عامل برای طولانی تر شدن جنگ خواهد بود.

عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می‌دانند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس