عربستان به هم‌پیمانان لبنانی: سعد را فراموش کرده و برای انتخابات آماده شوید

روزنامه الاخبار لبنان نیز نوشت، عربستان به هم‌پیمانانش در لبنان پیامی را مخابره کرده مبنی بر اینکه آنها باید سعد حریری را فراموش کرده و خود را برای انتخابات آینده آماده کنند.

به گزارش مشرق، دکتر جمال واکیم، استاد روابط بین‌الملل در بیروت به خبرگزاری عراقی ارث نیوز، گفت: درخصوص سعد حریری تصمیمی سعودی وجود دارد که باید از صحنه خارج شود این پایان کار سیاسی سعد حریری را رقم می‌زند، در حال حاضر احتمال‌هایی مطرح است مبنی بر اینکه بهاء حریری برادر سعد جانشین او شود.

واکیم افزود: بهاء احتمالا در صورتیکه که با ولید جنبلاط، رهبر دروزی‌های لبنان و القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع در انتخابات آینده در رویارویی با ائتلافی به رهبری حزب‌الله لبنان ائتلاف کند، بیشتر از سوی عربستان مورد قبول باشد.  

این استاد بین‌الملل توضیح داد: برآوردها اشاره دارند آمریکا از این تیم مقابل حزب‌الله لبنان برای کسب اکثریت پارلمان حمایت می‌کند. این مقدمه دوره آینده نزاع سیاسی در لبنان است و تلاشی از جانب آمریکا برای کاهش نفوذ حزب‌الله لبنان است.

امروز شنبه روزنامه الاخبار لبنان نیز نوشت، عربستان به هم‌پیمانانش در لبنان پیامی را مخابره کرده مبنی بر اینکه آنها باید سعد حریری را فراموش کرده و خود را برای انتخابات آینده آماده کنند.

روزنامه الاخبار ادامه داد: عربستان این بار به آنها گفته نباید هیچ اعتراضی به تصمیم سعد حریری، نخست‌وزیر اسبق کرده و با او اعلام همبستگی کنند همچنین نباید انتخابات را به بهانه اینکه منجر به درخواست به تعویق آن تحت عنوان نبود میثاق و پیمان می‌شود، ممنوع کنند.

این روزنامه افزود: ریاض خواهان بسته شدن سریع مرحله حریری است و گفته باید این مرد را فراموش کرد، همه باید برای مرحله آینده آماده شوند.

این روزنامه افزود: این مساله همزمان با شاخص‌هایی در وین درباره وجود احتمال زیاد دستیابی به توافق میان ایران و آمریکا در فوریه آینده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس