چرا بایدن به انتصاب یک زن سیاهپوست بر دیوان عالی اصرار دارد؟

جو بایدن در اقدامی نمادین و برای بهبود محبوبیت رو به افول خود نزد رنگین پوستان، وعده خود را برای نامزدی اولین زن سیاهپوست برای ریاست بر دیوان عالی این کشور را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «استفان بریر» حقوقدان دموکرات این دادگاه در نامه ای که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که در پایان دوره زمامداری اش از ریاست دیوان عالی آمریکا بازنشسته می شود.

بایدن برای جانشینی وی، قول داد یک زن سیاهپوست را به ریاست این دادگاه عالی بگمارد، تصمیمی که با واکنش های مختلفی در این جامعه چند پاره روبه رو شد.

«جودیت براون دیانیس» مدیر اجرایی یک سازمان حقوق مدنی چند نژادی موسوم به «پروژه پیشرفت» در این رابطه گفت: اکنون شاهدیم که در خبرها، در توئیتر و در رسانه های اجتماعی، مردم می گویند چرا یک زن سیاهپوست؟ آیا این نژادپرستی نیست؟ آنچه نژادپرستی است، این است که برای ۲۳۳ سال یک زن سیاهپوست در دیوان عالی نبوده است.

از زمانی که بایدن موضوع انتخاب  یک زن سیاهپوست را برای تصدی این پست مهم مطرح کرده است، دو نام در صدر فهرست نامزدهای احتمالی قرار گرفتند: یکی «کتانجی براون جکسون» ۵۱ ساله است و دیگری «لئوندرا کروگر» ۴۵ ساله نام دارد.

براون جکسون در دانشگاه هاروارد در مقطع کارشناسی و در دانشکده حقوق تحصیل کرده است. کروگر نیز قاضی دادگاه عالی کالیفرنیا و فارغ التحصیل دانشکده حقوق ییل و هاروارد است.

دو زن سیاهپوست دیگری که منصوب بایدن در دادگاه های استیناف فدرال هستند، به عنوان رقیب در این زمینه در نظر گرفته می شوند، که یکی «هولی توماس» و دیگری «کندیس جکسون آکیوومی» است.

«جی. میشیل چالدز» که برای خدمت در دادگاه استیناف آمریکا برای بخش ناحیه کلمبیا نامزد شده اما هنوز تائید نشده است، یک گزینه دیگر است.

این تصمیم بایدن در حالی اتخاذ شده که میزان محبوبیت وی در میان سیاهپوستان رو به کاهش است. در حال حاضر، ۶۰ درصد از بزرگسالان سیاهپوست عملکرد شغلی بایدن را  مورد تائید قرار می دهند، در حالی که این رقم سپتامبر گذشته (شهریور)، ۶۷ درصد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس