اعتراض شدید به نامزدی زیباری برای پست ریاست جمهوری عراق

یکی از نمایندگان پارلمان عراق به شدت نامزد شدن هوشیار زیباری از سوی حزب دموکرات، برای پست ریاست جمهوری این کشور را زیر سئوال برد.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه، عالیه نصیف نماینده وابسته به ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق در نامه‌های رسمی به هیئت رئیسه مجلس و سازمان پاکدستی عراق، نامزدی «هوشیار زیباری» برای ریاست جمهوری عراق را خلاف قانون دانست.

اعتراض شدید به نامزدی زیباری برای پست ریاست جمهوری عراق

نصیف در مقام نماینده مجلس عراق در نامه‌ای به سازمان پاکدستی عراق از این سازمان درباره پرونده‌های فساد هوشیار زیباری که موجب استیضاح و برکناری وی در مجلس شد و تعداد پرونده‌های وی که مشمول عفو شده استعلام کرده است.

اعتراض شدید به نامزدی زیباری برای پست ریاست جمهوری عراق

او همچنین در نامه‌ای به هیئت رئیس مجلس تأکید کرده است که می‌توان با مراجعه به صورت جلسات مجلس و استعلام از وزارت دارایی عراق در جریان پرونده‌های فساد زیباری قرار گرفت.

وی اعلام کرده است که نامزدی وی برای ریاست جمهوری عراق خلاف قانون اساسی است.

گفتنی است که به موجب قانون اساسی عراق نامزد ریاست جمهوری باید فردی خوشنام و دارای تجربه سیاسی باشد که همگان به پاکدستی و عدالت و صداقت او در راه عراق شهادت دهند. هوشیار زیباری در سال ۲۰۱۶ توسط مجلس عراق به علت فساد گسترده مالی استیضاح و برکنار شد. زیباری نامزد رسمی حزب دموکرات کردستان عراق برای مقام ریاست جمهوری عراق است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس