کد خبر 1332435
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
هشدار وزیر دفاع یمن به متجاوزان علیه این کشور

"محمد ناصر العاطفی" وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن به کشورهای متجاوز هشدار داد که دور بعدی حملات نیروهای یمنی دردناک ‌تر خواهد بود و در عمق مراکز راهبردی، نظامی و اقتصادی آنان شکل خواهد گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، العاطفی درباره شدت گرفتن حملات از سوی متجاوزان علیه یمن،گفت: تشدید حملات به پایان جنگ کمکی نمی‌کند بلکه برعکس قلمرو جغرافیایی آن را گسترش می بخشد، فرصت‌های صلح را تضعیف می‌کند و امنیت و ثبات منطقه را متزلزل می‌کند.

وزیر دفاع یمن افزود: اقدامات تهاجمی و تشدید کننده ما را به سوی انتخاب گزینه‌های نظامی راهبردی اجتناب ناپذیر علیه دشمن سوق می‌دهد و غیر از شکست و پشیمانی چیزی برای آن‌ها به همراه نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر نیروهای متجاوز بخواهند به تشدید حملات خود ادامه دهند در آن صورت مردم یمن و نیروهای نظامی این کشور علیه آنان قیام خواهند کرد.

این مقام یمنی حملات موشکی و پهپادی به عمق اراضی کشورهای متجاوز را صرفا یک پیام هشدار دهنده دانسته و به متجاوزان هشدار داد که آنچه را در ۷ سال گذشته نتوانستند به دست آورند، در آینده نیز نخواهند توانست به دست آورند، اما شکست‌های تلخ همچنان آن‌ها را آزار خواهد داد.

العاطفی همچنین خطاب به کشورهای وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گفت که اگر به تجاوزهای خود ادامه دهند دچار سرنوشت نامعلومی خواهند شد که پایان آن شرم آور است.

طی روزهای گذشته در پی شنیده شدن صدای چهار انفجار در پایتخت امارات، پروازهای فرودگاه بین‌المللی ابوظبی متوقف شد و سفارت و کنسولگری آمریکا در امارات در پی آغاز عملیات "طوفان یمن ۲" اتباع  خود در امارات را به حفظ هوشیاری و اتخاذ تدابیر امنیتی فراخواند.

در حملات نیروهای یمنی، پایگاه الظفره امارات  که در ۳۲ کیلومتری جنوب ابوظبی واقع شده مورد  و یکی از  اهداف مهم برای نیروهای یمنی محسوب می‌شود، مورد هدف قرار گرفت.

عربستان به همراه امارات و بحرین  با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند اما در طول تقریبا هفت سال گذشته با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور زمان و تحمل شکست‌های گسترده و سنگین توسط نیروهای مردمی یمن به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس