کد خبر 1332410
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

به گزارش مشرق، عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: ‏نمیدانم مذاکره مستقیم با آمریکا گمانه زنی است یا تاکتیک. اما اگر قرار است صورت گیرد نباید آمریکا بدون اجرای عملی برجام به ۵+١ برگردد. شاید دوجانبه باشد بهتر است. حضور آمریکا در جمع به معنی بازگشت آمریکا به برجام بدون تضمین عمل به آن است. هدف اصلی آمریکا از بازگشت به برجام استفاده از ظرفیتهای تنبیهی آن است. چیزی که الان نمیتواند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • NL ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    6 0
    دو جانبه؟!! سیاست قطعی ایران اول رفع تحریمهاست.مذاکره ای نباید انجام بشه با آمریکا قبل توبه و بازگشتش.دو جانبه که اصلا با قاتلین سردار...رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.
  • NL ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    7 1
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اگر دشمن توانست اثبات کند که فشار حداکثری علاج کار ایران و مؤثر بر روی ایران است، ایران و ملت عزیز ما دیگر روی آسایش را نخواهند دید، چون پشت سر همه سیاست‌های مستکبرانه آمریکا این سیاست قرار خواهد گرفت و از این به بعد، هر چیزی را که قلدرانه از جمهوری اسلامی مطالبه کنند، اگر به آنها «چَشم» گفتیم، مسئله تمام است اما اگر «نه» گفتیم دوباره فشار حداکثری آغاز خواهد شد.
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      3 1
      درود بر خامنه ای
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    7 0
    آمریکا شیطان بزرگ است و این جمله امام خمینی ره است و ایشان بادرایت الهی پرده از چهره این خبیث برداشت تا ما فریب نخوریم
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    6 0
    آمریکا تا انجام راست آزمایی واقعی نباید به برجام وارد شود وگرنه باز می شود خرجام
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    4 0
    امام خامنه‌ای فرمودند: «سیاست کشور را ما اعلام کردیم و به مسئولین هم گفته‌ایم؛ هم از نزدیک گفتیم، هم با نوشته گفتیم، هم در جلسات گفتیم، هم در صحبت عمومی گفتیم؛ سیاست کشور معلوم است که چه کار باید بکنند. خب حالا تشخیص‌ مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اِعمال کنیم؛ ما بحثی در این زمینه نداریم، منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این را هم توجّه داشته باشید اینکه آمریکایی‌ها دائم اسم مذاکره را می‌آورند و مذاکره‌ی مستقیم با ایران را ما حاضریم و مانند این حرف‌ها، این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است، وَالّا اینکه حالا یک حرف حقّی را بشنوند، تصدیق کنند، قبول کنند، این جوری نیست؛ کما اینکه همین آقایان اروپایی‌ها هم در بعضی از جلسات خصوصی که گزارشش را مسئولین ما، مأمورینِ ما به ما می‌دهند، اقرار می‌کنند که حق با ایران است. ما گفتیم که باید اوّل تحریم‌ها برداشته بشود، چون ما خاطرجمع نیستیم به اینکه آن‌ها وعده بدهند که تا حالا ده‌ها بار به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و ضدّ وعده عمل کرده‌اند، و حالا هم همین کار را خواهند کرد، لذا بایستی آن‌ها کاری را که ما می‌گوییم اوّل انجام بدهند تا ما خاطرجمع بشویم که انجام گرفت، بعد ما آنچه تکلیفمان است انجام خواهیم داد. این مذاکره‌کنندگان اروپایی گاهی در جلسات خصوصی تصدیق می‌کنند که همین سیاست، درست است و حق با ایران است امّا در مقام تصمیم‌گیری خب تابع آن‌ها هستند و خودشان واقعاً هیچ استقلالی ندارند. آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است و مسئله‌اش این است؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند، غالباً پیشنهادهای متکبّرانه و تحقیرآمیزی است که حتّی قابل نگاه کردن نیست.» 1- مذاکره بعد از اعلام سیاست قطعی، به‌ویژه به‌صورت فرسایشی غلط بوده و هست. 2- آمریکا شیطان بزرگ، زورگو و تحمیل‌کننده‌ی حرف باطل است، و حرف حق را نمی‌پذیرد. لذا مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا غلط اندر غلط بوده و هست. 3- از تمام مسئولین می‌خواهیم به جد به خطوط قرمز رهبری در اجرای سیاست قطعی و عدم مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا پایبند باشند.
  • احمد IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    3 0
    برجام هیچ حاصلی برای ما نخواهد داشت چه تاکنون نیز حاصلی نداشته است، از طرفی اروپایی ها نیز در برجام بدون نظر ارباب خود هیچ اختیاری ندارند، آب ما با آمریکا در یک جوی نخواهد رفت لذا کل مذاکرات وین قابل اعتنا نیست.
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    3 0
    هدف امریکا جلوگیری از توسعه و پیشرفت هسته ای و جلوگیری از تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصد برای ساخت پیشرانهای هسته ای است / پیشران هسته ای کمک بزرگی به پیشرفت نیروی دریایی میکند و امریکایی هایی که در خلیج فارس تردد میکنند و هر بار چنک دندان نشان میدهند از این امر هراسان و ناراحتند
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    2 0
    هدف امریکا جلوگیری از توسعه و پیشرفت هسته ای و جلوگیری از تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصد برای ساخت پیشرانهای هسته ای است / پیشران هسته ای کمک بزرگی به پیشرفت نیروی دریایی میکند و امریکایی هایی که در خلیج فارس تردد میکنند و هر بار چنک دندان نشان میدهند از این امر هراسان و ناراحتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس