جنگنده‌های آمریکایی روی ناو رونالد ریگان در دریای چین جنوبی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین به سقوط جنگنده آمریکایی در دریای جنوبی چین واکنش نشان داد و خواستار توضیح واشنگتن شد.

به گزارش مشرق، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه به سقوط جنگنده «اف‌-۳۵» آمریکا در دریای جنوبی چین واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه وزارت امور خارجه چین، خبرنگار خبرگزاری «آناتولی» ترکیه از لیجیان پرسید:‌ «گزارش‌های جدیدی درباره جنگنده اف‌-۳۵ که حین رزمایش در دریای جنوبی چین سقوط کرده منتشر شده است. در برخی گزارش‌ها گمانه‌زنی شده که چین ممکن است به لاشه این هواپیمای جنگی دست پیدا کند. نظر شما درباره این گمانه‌زنی‌ها چیست؟»

بیشتر بخوانید:

حادثه برای جنگنده اف-۳۵ حین فرود روی ناو «وینسون»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ گفت: «از گزارش‌های مربوطه مطلع هستم. اولین باری نیست که در دریای جنوبی چین برای آمریکا سانحه رخ می‌دهد. طرف آمریکایی هنوز درباره بروز حادثه برای زیردریایی اتمی این کشور که چندی پیش رخ داد نیز توضیحی ارائه نکرده است و حالا هواپیمای آن‌ها به درون دریای جنوبی چین سقوط می‌کند».

لیجیان در ادامه گفت: «ما علاقه‌ای به هواپیمای جنگی آن‌ها نداریم. از کشورهای مربوطه می‌خواهیم به‌جای قدرت‌نمایی در منطقه، اقداماتی انجام دهند که برای صلح و ثبات منطقه سودمند باشد».

دو روز پیش بود که ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرد یک فروند جنگنده اف‌-۳۵  هنگام فرود بر روی ناو هواپیمابر «کارل وینسون» در جریان رزمایشی در دریای جنوبی چین به داخل آب سقوط کرد. در این حادثه خلبان جنگنده نجات یافته و هفت خدمه ناو زخمی شده و به فیلیپین منتقل شدند.

پیش‌تر وبگاه «یاهو نیوز» نوشته بود آمریکا در تلاش است پیش از دست پیدا کردن چینی‌ها به جنگنده سقوط کرده، بقایای آن را یافته و از آب خارج کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    5 0
    خداییش چین راست گفته، کسی از روی آشغال که کپی نمیکنه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس