مسکو: واشنگتن سوال درباره عدم توسعه ناتو را بی‌پاسخ گذاشته است

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی گفت: آمریکا اصلی‌ترین سوال درباره عدم توسعه ناتو در شرق اروپا را بی‌پاسخ گذاشته است.

به گزارش مشرق، طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در اظهاراتی به خبرنگاران اعلام کرد که، آمریکا در پاسخ کتبی خود به پیشنهادات مسکو درباره ضمانت‌های امنیتی، اصلی‌ترین سوال درباره عدم توسعه ناتو در شرق اروپا را بی‌پاسخ گذاشته است.

وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران افزود: در این سند هیچ واکنش مثبتی به اصلی‌ترین مساله وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

مقابل استقرار سلاح‌های غرب در اوکراین می‌ایستیم

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مساله، موضع روشن ماست دال بر اینکه توسعه بیشتر ناتو به طرف شرق اروپا و استقرار سلاح‌های تهاجمی که می‌توانند قلمرو روسیه را تهدید کنند، غیرقابل قبول هستند. افزود: روسیه در حال بررسی پاسخ آمریکاست.

لاوروف تاکید کرد: در متن این سند واکنشی وجود دارد که به ما اجازه می‌دهد روی آغاز یک گفت‌وگوی جدی حساب کنیم البته گفتگو پیرامون مسائل ثانویه.

وی گفت: متن این سند به زودی منتشر خواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه گام بعدی روسیه پس از دریافت پاسخ‌های آمریکا و ناتو به پیشنهادات امنیتی‌اش توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تعیین خواهد شد، تاکید کرد: ما پس از رایزنی با دیگر ادارات و نهادهای مربوطه، رئیس جمهوری را مطلع خواهیم کرد و او درباره گام‌های بعدی‌مان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

لاوروف ادامه داد: آمریکا عمدا قصد دارد از مذاکره درباره لزوم دنبال کردن اصل تقسیم‌ناپذیری امنیت اجتناب کند و مسکو نیز نمی‌تواند این را قبول کند.

وی گفت: این اصل که یک کشور نمی‌تواند امنیت خود را در ازای امنیت دیگران تقویت کند، به صورت تعمدی نادیده گرفته می‌شود.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کردئ: شرکای غربی در مذاکراتی که پیرامون امنیت اروپا در جریان است به اطلاعیه‌های استانبول و آستانه هیچ اشاره‌ای نمی‌کنند و ما نمی‌توانیم این را بپذیریم و روسیه به زودی درخواست رسمی به آمریکا و ناتو می‌فرستد و می‌پرسد که چرا آن‌ها مفاد اصل تقسیم‌ناپذیری امنیتی را جدای از یکدیگر تلقی می‌کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس