انگلیس در فکر اعزام صدها نیروی دیگر به شرق اروپا است

در آستانه حمله احتمالی روسیه به اوکراین، انگلیس اعزام صدها نیروی دیگر برای تقویت جناح ناتو در شرق اروپا را در نظر گرفته است.

به گزارش مشرق، به نقل از اسکای نیوز، همزمان با ادامه بسیج نظامی نیروهای روس در امتداد مرز اوکراین و افزایش نگرانی‌ها نسبت به اقداماتی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ممکن است انجام دهد، انگلیس در حال رایزنی با آمریکا درباره استقرارهای احتمالی است.

یکی از منابع دولت انگلیس تاکید کرد، هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است اما اعزام صدها نیروی انگلیسی دیگر به شرق اروپا یکی از چندین گزینه روی میز است.

یکی دیگر از منابع دولت انگلیس گفت، هنوز هیچ چیزی قطعی نیست اما استقرار جدید محتمل است و گمانه‌زنی‌ها همچنان ادامه دارد.

اگر تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین ناکام بمانند، چنین اقدامی به عنوان آخرین تلاش برای وادار کردن کرملین برای تامل درباره اقداماتش استفاده می‌شود.

ولادیمیر پوتین می‌خواهد همه نیروهای ناتو از کشورهای شرق و مرکز اروپا خارج شوند چرا که معتقد است حضور آنها تهدیدی امنیتی برای روسیه محسوب می‌شود. این در حالی است که ناتو این ادعا را رد می‌کند.

این استقرار احتمالی همچنین حفاظت از اعضای جناح شرقی ناتو را تقویت می‌کند؛ کشورهایی که نگرانند اگر پوتین به اوکراین حمله کند آنها نیز هدف بعدی حمله روسیه باشند.

شبکه سی‌ان‌ان روز چهارشنبه گزارش داد که آمریکا و تعدادی از متحدان از جمله انگلیس در حال رایزنی برای اعزام هزاران نیروی بیشتر به کشورهای جناح شرقی ناتو در آستانه حمله احتمالی روسیه به اوکراین هستند.  

اوکراین یکی از اعضای ناتو نیست اما تمایل خود را برای الحاق به این ائتلاف اعلام کرده است؛ تمایلی که یکی از مسائل مهم مورد اختلاف میان غرب و مسکو محسوب می‌شود.

شبکه اسکای نیوز متوجه شده که متحدان ناتو در حال بررسی احتمال تشکیل گروه‌های جنگی ۱۰۰۰ نفری در رومانی، بلغارستان، مجارستان و اسلوواکی هستند.

تنها در صورتی که ۳۰ عضو ناتو موافقت کنند، این استقرار جدید یکی از ماموریت‌های جدید این ائتلاف خواهد بود.

روزنامه تلگراف برای نخستین بار درباره استقرار جدید احتمالی انگلیس گزارش داد. این روزنامه به نقل از منابع دولتی گزارش داد که مذاکرات در این خصوص همچنان در جریان هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس