انگلیس استقرار نیروهای ناتو در شرق اروپا را بررسی می‌کند

انگلیس در حال بررسی استقرار بزرگ و مهم نیروهای ناتو در شرق اروپا در بحبوحه تشدید بحران بین روسیه و اوکراین است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که غرب روسیه را به تلاش برای اشغال نظامی اوکراین متهم کرده و مقام های مسکو نیز به شدت این ادعاها را رد کرده‌اند، دولت انگلیس روز شنبه اعلام کرده است که در حال بررسی استقرار بزرگ و مهم نیروهای ناتو به عنوان بخشی از طرح تقویت مرزهای اروپا در واکنش به افزایش چشمگیر نظامیان روسی در مرز اوکراین است.

بر اساس گزارش رویترز، انگلیس پیش از این تهدید کرده است که هرگونه تجاوز روسیه به خاک اوکراین با تحریم های سیاسی و اقتصادی پاسخ داده خواهد شد و این مساله برای هر دو طرف مخرب و ویرانگر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

کمیسیون اروپا: بسته تحریم‌های احتمالی علیه روسیه آماده شده است

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قصد دارد با پوتین درباره تازه ترین تحولات شرق اروپا به صورت تلفنی صحبت کند. این تازه ترین تلاش کشورهای غربی برای جلوگیری از اشغال اوکراین توسط روسیه است.

سخنگوی دولت انگلیس به ایندیپدنت گفته است که بوریس جانسون طی روزهای آینده به منطقه سفر خواهد کرد. نخست وزیر مصمم است تا تلاش های دیپلماتیک را برای جلوگیری از خونریزی در اروپا تسریع و تشدید کند.

از سوی دیگر انگلیس روز جمعه به شرکت های بزرگ هشدار داده است تا قدرت دفاعی خود در برابر حملات سایبری احتمالی از سوی روسیه را تقویت کنند.

کشورهای غربی مدعی هستند که پوتین به زودی به نظامیان روسی دستور خواهد داد تا بخش هایی از خاک اوکراین را اشغال کنند.

مقام های روسی نیز نسبت به تلاش غرب برای گسترش روس هراسی هشدار داده و بر این باورند که ناتو غرب حق اظهارنظر درباره اقدامات روسیه را ندارند، آن هم پس از آنکه ائتلاف ناتو به سرعت در حال گسترش به سوی شرق است.

دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: جانسون در حال بررسی بزرگترین پیشنهاد احتمالی به اعضای ناتو است که شامل دو برابر کردن تعداد نظامیان و ارسال تجهیزات دفاعی به استونی است.

جانسون نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این بسته یک پیام آشکار را برای کرملین ارسال خواهد کرد- ما فعالیت های بی ثبات کننده روسیه را تحمل نخواهیم کرد- و همواره در کنار متحدان ناتوی خود برای مقابله با خصومت روسیه خواهیم ایستاد. من به نیروهای مسلح بریتانیا دستور داده‌ام تا برای استقرار در سراسر اروپا طی هفته آینده آماده باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس