بلینکن

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بنا به درخواست روسیه، به پیشنهادات این کشور در زمینه تضمین امنیتی در شرق اروپا پاسخ مکتوب ارائه کرده است.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد، واشنگتن به پیشنهادات مسکو درباره تضمین امنیتی پاسخ مکتوب داده است.

بلینکن در نشستی خبری مدعی شد: «هفته گذشته در ژنو، با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کردم تا بحران اوکراین را به بحث بگذاریم که به واسطه استقرار نیروهای روسی در مرزهای اوکراین بالا گرفته است. همچنین درباره تنش‌زدایی و دنبال کردن دیپلماسی گفت‌وگو کردیم».

وی توضیح داد: «پیش‌تر روسیه پیشنهادات و نگرانی‌های خود را به‌ صورت کتبی برجسته ساخته و هفته گذشته به وزیر خارجه لاوروف گفتم ایالات متحده نیز همین کار را خواهد کرد. امروز [جان] سالیوان (سفیر آمریکا در روسیه) پاسخ مکتوب ما را در مسکو تحویل داد».

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: «این پاسخ مکتوب مسیر رو به جلوی جدی دیپلماتیکی را تعیین می‌کند که روسیه باید آن را انتخاب کند. این سند نگرانی‌های ایالات متحده و متحدان ما و شرکای ما درباره اقدامات روسیه را شامل می‌شود که امنیت را تضعیف می‌کند».

بلینکن در ادامه ادعاهای خود گفت:‌ «این سند یک ارزیابی عمل‌گرایانه و اصولی درباره نگرانی‌هایی است که روسیه ابراز کرده و همچنین پیشنهادات خود ما در همین حوزه را نیز در بر می‌گیرد که ممکن است در آن وجوه مشترکی پیدا کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس