آمریکا روسیه چین

سفیر روسیه در چین اعلام کرد که تحریم‌های امریکا و غرب ممکن است باعث روی آوردن روسیه و چین به ارزهای ملی شود.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «آندری دنیسوف»، سفیر روسیه در چین روز سه شنبه در سخنانی با انتقاد از تحریم احتمالی کشورهای غربی و آمریکا علیه مسکو اعلام کرد: «مجازات های مالی احتمالی اعمال شده توسط ایالات متحده و سایر کشورهای غربی ممکن است روند انتقال روسیه و چین به ارزهای ملی در تسویه حساب‌های تجاری را تسریع بخشد.»

بیشتر بخوانید:

آمریکا «قانون رقابت با چین» را رونمایی کرد

این دیپلمات گفت: «ما در حال تغییر به ارزهای ملی هستیم و شاید تحریم‌ها تا حدودی این [فرآیند] را تسریع کند.»

دنیسوف گفت: «سیستمی که در روسیه توسعه یافته است ممکن است حداقل در روابط پرداخت و تسویه حساب با سازمان‌های مالی و بانکی چین پاسخگوی خواسته‌های ما باشد.» وی اذعان کرد که این «مسئله ای نسبتاً پیچیده با عناصر متعددی همراه است که به مذاکرات اساسی نیاز دارد و مسکو و پکن مایلند آن را دنبال کنند.»

دیپلمات ارشد روسیه در پکن تصریح کرد: «مهم‌ترین نکته این است که هرگونه تحول در پرونده‌های تحریم‌های مختلف مانعی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ما نخواهد بود.» او همچنین گفت که معتقد نیست جامعه بین المللی ارتباط روسیه را با سوئیفت قطع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ائتلاف ایران، روسیه و چین برای غرب بسیار دردناک است

سفیر روسیه همچنین افزود: «رشد تجارت روسیه و چین نه تنها به رشد قیمت انرژی بلکه با گسترش ساختار کالایی تجارت دوجانبه مرتبط است.» سفیر گفت: «در سال ۲۰۲۱، رشد [تجارت دوجانبه] به بیش از ۳۵ درصد رسید - این رشد بسیار قابل توجهی است. این به دلیل تعدادی از عوامل اتفاق افتاد.» به گفته وی، افزایش قیمت‌ها در بازار جهانی نقش مهمی دارد، به ویژه برای آن دسته از کالاهایی که اکثریت ترکیب کالایی تجارت بین دو کشور را تشکیل می‌دهند.

این دیپلمات همچنین تصریح کرد: «همکاری‌های تجاری و اقتصادی زیربنای سایر زمینه‌های همکاری است و از این رو رهبران دو کشور توسعه آن را در اولویت قرار داده اند.»

بر اساس گزارش اداره کل گمرک چین، حجم مبادلات تجاری روسیه و چین در سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۵.۸ درصد افزایش به ۱۴۶.۸۸ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    او همچنین گفت که معتقد نیست جامعه بین المللی ارتباط روسیه را با سوئیفت قطع خواهد کرد.// غصه نخورید یک برجامچای با امریکا امضاء کنید به جان جان کریه تِمومِ . آ....آ این خط اینم نشون. تحریمهای ما همه بالمره و قلمبه ای و یه هوکی سالها قبل موقعیکه بنفشی ها برجامچای را امضاء کردند همه نابود شدندو لغو شدند اصلا گم شدند! تحریمها یا بنفشی ها ؟ بنفشی ها چطور مگه؟ هیچی. . الان دهها جلسه گذاشتند که باز پیداشون کنند نیمیشه.چی رو پیدا کنند ؟ تحریمها رو خب .چرا؟ چون بنفشی ها گم شدند دولت جدید اومده التماس نمیکنه. عجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس