کد خبر 1331094
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

به گزارش مشرق، مسعود براتی، تحلیلگر سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: راب مالی به رویترز گفته موضوع چهار نفری که در ایران نگهداری می‌شوند جدا از مذاکرات هسته‌ای است اما آزادی آنها پیش شرط توافق است.

چرا این حرف زده شده؟ و چرا این حرف نشان دهنده خالی بودن دست آمریکا در مذاکرات است؟

‏نیازمند بودن آمریکا در کوتاه مدت به مذاکره و توافق با ایران، موضوع آشکار شده‌ای است که دلایلی دارد. یکی جلوگیری از تخریب اعتبار نظام تحریم‌ها در جهان، دوم ترمیم چهره دیپلماتیک آمریکا و سوم مشکلات داخلی از جمله تورم و ضعف سیاسی که توافق می‌تواند به حل آنها کمک می‌کند.

‏آمریکا در برابر رفتار منطقی و اصولی ایران در کنار گذاشتن گزینه توافق موقت، مجبور به تغییر تاکتیک شده و میخواهد با گام میانی یعنی بازگشت به میز مذاکره، مسیر خودش را طی کند و حاضر است برای این کار امتیاز بدهد. آزادی پولهای بلوکه شده ایران!

‏برای کاهش هزینه‌های سیاسی این امتیاز دهی لازم دارد نمایش‌هایی ترتیب بدهد. یکی تشدید دو قطبی با ترامپ و مقصر دانستن او در وضع موجود و دیگری طرح شرط جدید یعنی آزادی زندانیان آمریکایی در ایران.

 ایران مذاکره با پیش شرط را اصلا قبول ندارد و آمریکا الان در نقطه‌ای نیست که بتواند تمایلات خودش را به مذاکرات تحمیل کند.

‏آمریکا برای فرار از هزینه‌های سیاسی داخلی موضوع آزادی زندانیان آمریکایی در ایران را به مذاکرات هسته‌ای پیوند زد که نتیجه‌اش سخت‌تر شدن مذاکرات خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس