کد خبر 1331068
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
عراق با لشکر تازه نفس در تهران

سرمربی مونته‌نگرویی عراق از زمان آخرین دیدار با ایران تاکنون، دست به تغییرات گسترده‌ای در ترکیب این تیم زده است.

به گزارش مشرق، فهرست تیم‌های ملی ایران و عراق برای دیدار حساس و سرنوشت‌ساز برای دو تیم در چارچوب انتخابی جام جهانی اعلام شده و نفرات مدنظر هر دو مربی اهل شبه جزیره بالکان در اروپای شرقی به خط کرده‌اند.

ژلیکو پتروویچ، سرمربی مونته‌نگرویی که تا قبل از این دستیار دیک ادووکات در کادرفنی عراق بود، با جدایی این مربی هلندی، به علت داشتن شناخت لازم، مسئولیت تیم ملی عراق را بر عهده گرفته است.

پتروویچ که به تازگی مسابقات جام حرف فیفا را پشت سر گذاشته، برای این دیدار دست روی مهره‌ای جدیدی گذاشته و به طور کلی تعداد زیادی بازیکن کم تجربه اما شاغل در فوتبال اروپا دیده می‌شود که به علت داشتن یک تابعیت عراقی، به عضویت این تیم ملی در آمده‌اند.

این سرمربی مونته‌نگرویی برای بازی با ایران و در غیبت تعداد زیادی از بازیکنان نامدار تیمش، ۲۱ بازیکن را دعوت کرده که به این شرح است:

احمد فرحان، حسن عبدالکریم، حسین علی، محمد علی عبود، یاسر قاسم، حسن رائد، شیرکو کریم، مناف یونس، مصطفی ناظم، احمد ابراهیم، سعد عبدالامیر، حسین جبار، بشار رسن، امجد عطوان، علی فائز، مهند جعاز، امیر العماری، فرانس ضیا، علی الحمادی، زیدان اقبال و ایمن حسین.

۱۱ لژیونر در ترکیب تیم ملی عراق

از این تعداد، مصطفی ناظم (النجمه بحرین)، فرانس پوترس (وایبورگ دانمارک)، زیدان اقبال (منچستر یونایتد)، علی الحمدی (وایکامب واندرز انگلیس)، علی فائز (القادسیه کویت)، امجد عطوان (الشمال قطر)، بشار رسن (القطر قطر)، ایمن حسین (ام صلال قطر)، مهند جعاز (هماربی سوئد)، المیر العماری (گوتبرگ سوئد) و حسین علی (صفاقسی تونس) شاغل هستند.

بیشتر بخوانید:

مشکل غیر منتظره در سفر ۵ بازیکن تیم ملی فوتبال عراق به ایران

۱۳ بازیکن با کمتر از ۸ بازی ملی

همانطور که گفته شد، روند تغییر نسل در تیم ملی عراق با پتروویچ کلید خورده و این مربی با انتخاب استعدادهای فوتبال این کشور از اقصی نقاط جهان، در صدد جوانگرایی و آماده‌سازی تیمش برای دوره‌های آینده است.

در نتیجه در ترکیب فعلی این تیم ۱۳ بازیکن با کمتر از ۸ بازی ملی دیده‌ شوند که در مجموع باعث کاهش بار تجربی تیم ملی عراق در آستانه دیدار با ایران شده است.

خط خوردن و غیبت دو جین بازیکن از ترکیب عراق

از آخرین بازی تیم ملی عراق مقابل ایران که در شانزدهم شهریور ۱۴۰۰ در قطر برگزار شد و با برتری ۳ بر صفر ایران مقابل این تیم همراه بود، دیک ادووکات و سپس ژلیکو پتروویچ بازیکنان بسیاری را به اردوی این تیم دعوت کدند و در حال حاضر عراق به دلایل مختلف در دیدار اخیر با ایران در اختیار ندارد.

محمد داود، علاء المهاوی، صفا هادی، همام طارق، علاء عبدالزهرا، جلال حسن، سعد ناطق، جاستین مرام، مهند علی، ضرغام اسماعیل، ربین سولاکا و احمد باسیل از جمله نفرات شناخته شده هستند.

نتایج عراق در بازی‌های اخیر

عراق صفر – ایران ۳/ ۷ سپتامبر ۲۰۲۱

عراق صفر – لبنان صفر/ ۷ اکبتر ۲۰۲۱

امارات ۲ – عراق ۲/ ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱

عراق یک – سوریه یک/ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱

عراق صفر – کره جنوبی ۳/ ۱۶ نوامبر ۲۰۲۱

عراق ۱ – عمان یک/ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱

بحرین صفر – عراق صفر/ ۳ دسامبر ۲۰۲۱

قطر ۳ – عراق صفر/ ۶ دسامبر ۲۰۲۱

عراق یک – اوگاندا صفر/ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲

وضعیت عراق در گروه A انتخابی جام جهانی

عراقی‌ها بعد از انجام ۶ بازی، با ۴ امتیاز در رتبه پنجم گروه خود در این مسابقات هستند و فقط روی کاغذ شانس بسیار اندکی برای صعود مستقیم به جام جهانی دارند! نهایت تلاش این تیم برای تصاحب رتبه سوم گروه و صعود به مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی است.

عراق در روز هفتم بهمن در تهران با ایران دیدار خواهد کرد و روز دوازدهم بهمن به مصاف لبنان می‌رود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس