سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: برای دیدار مستقیم با ایران آماده ایم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۴ در وین اتریش بدون اشاره به آمادگی واشنگتن برای عمل تعهداتش اعلام کرد برای دیدار مستقیم با ایران آماده ایم.

به گزارش مشرق، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن همزمان با پیشرفت مذاکرات وین که توپ در زمین آمریکا برای انجام تعهداتش و تضمین به ایران است، افزود: ما آماده ایم با ایران به صورت مستقیم دیدار کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که ما به صورت دائم این موضع را داشته ایم که تعامل مستقیم با ایران در مورد مذاکرات برجام و سایر مسائل از جمله قالب های دوجانبه و چند جانبه مفیدتر خواهد بود.

وی تصریح کرد که دیدار مستقیم ارتباط موثرتر را به دنبال خواهد داشت برای رسیدن فوری به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام بسیار نیاز است.

پیش از این، مقام آمریکایی که نامش فاش نشده بود، به رسانه های مختلف بین المللی گفته بود ما آماده ایم با ایران به صورت مستقیم دیدار کنیم تا گفت و گوهای احیای برجام را که تاکنون از سوی شرکای اروپایی به نمایندگی از واشنگتن مورد مذاکره قرار گرفته است، به نتیجه برسانیم.

این مقام آمریکایی بدون اعلام آمادگی برای انجام تعهدات واشنگتن افزوده بود ما مدت ها بر این موضع بوده ایم که تعامل مستقیم با ایران، هم در مورد مذاکرات برجام و هم در سایر موضوعات مفیدتر است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: آمریکایی‌های دائما درخواست مذاکره مستقیم را مطرح می‌کنند اما ما هنوز در جمع‌بندی‌های خود به این نقطه نرسیده‌ایم.

امیرعبداللهیان عصر دوشنبه در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در جمع خبرنگاران درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: آمریکایی‌ها دائما درخواست مذاکره مستقیم را مطرح می‌کنند اما ما هنوز در جمع‌بندی‌های خود به این نقطه نرسیده‌ایم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • شهروز IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    6 9
    مزاکره بکنیدشاید پیشنهاد خوبی داشتن.
    • تک سوار DE ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      7 2
      خب پیشنهادشون رو بگن. پیشنهاد نیاز به مذاکره نداره. توافق بر سر پیشنهاد مذاکره می خواد استاد عزیز.
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      0 0
      بهترین کار در این شرایط مذاکره مستقیم است ، وقتی دیگران در برجام هستند پس نیازی به مذاکره ندارند پس طرفهای درگیر باید مشکل خود را حل کنند و جه بهتر که مستقیم برای حل مشکلات مذاکره کنند
  • آدریان دریا IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    14 4
    امیدوارم این دولت بزرگوار مثل برخی دولتمردان احمق قبلی دل به وعده های ابلیس نبنده و امیدها رو ناامید نکنه.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    10 2
    هرگز نباید گول رفتار های امریکا را خورد. تا ازاد سازی تمام دارائی ها و سود پول ها ومطرح نمود ضرر و زیان وارده به کشور وملت نباید حتی یک بند انگشت عقب نشینی نمود
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    8 13
    بخدا ادامه این وضع نه به نفع کشور و نه به نفع ملت است ما با این رشد اقتصادی کم از غافله کشورهای در حال توسعه عقب خواهیم ماند درسته که دیوار دشمنی بین ایران و آمریکا بلند است ولی با این حال ما نباید از مذاکره مستقیم با آمریکا بترسیم بلکه باید سر یک میز بنشینیم و حرفها و دغدغه هایمان را مطرح کرده و به نتیجه ای برسیم همه کشورها پیشرفت میکنند ولی ما متوقف شده ایم بخدا از دشمنی و اختلاف و درگیری هیچکس سود نمیبرد پیشرفت فقط در سایه صلح حاصل میشود آمریکا مثل یک گاو وحشی است و بقول ماهاتیر محمد عده ای شیر او را میدوشند و بعضیها هم با شاخ او درگیر شده اندبخدا اگر یک مدتی مرگ بر آمریکا را پنهانی و در دلمان بگوییم و برای کشور دشمن تراشی نکنیم و با ایجاد آرامش اقتصاد کشور را به پیش ببریم روزی فرا میرسد که از هر لحاظ قویترین کشور دنیا میشویم مثل چین و آنوقت هیچ کشوری مثل آمریکا دیگر نمیتواند به ما زور بگوید.
    • حاجی اذری IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      7 3
      دوست عزیز که دغدغه کشور وملتمان راداری.امریکا مثل شما صادق نیست درطول ۴۳سال هزاران بارامتحان شده.پیامبرمان فرموده مومن ازیک سوراخ دوبارگزیده نمیشود.امریکا مشکلش باما هسته ای نیست اینها بهانه است .مشکل آنها دین ماست انفلاب ماست اصول ملی ومکتبی ماست یهودیان صهیونیستی تا آخرین لحظه های عمر پیامبر بااومخالفت کرده ودر جنگ وقتل بودند چاره مادرآنست که قوی شویم تادرما طمع نکنند.
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      5 2
      مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    8 7
    اگر مذاکره شود وتحریم ها برداشته شوند دیگر بهانه ای برای اوضاع خراب در ایران باقی نمیماند
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    7 6
    خواهشنا دیگر بس است به آمریکاییها زیاد رو ندید. اونا با فرهنگ مهمان نوازی و همنوع دوستی ما ایرانیان خوب آشنا هستند و آن را در حقیقت نشان از ساده لوحی فرهنگی و تاریخی مردمان این سرزمین تعبییر میکنند. این روشی ایست که انگلیسی ها خوب در آن مهارت دارند. هر زمان مثل امروز بخصوص در چالشهای بسیار بزرگی مانند مقابله با روسیه و چین به شکل همزمان گرفتار میشوند رنگ عوض میکنند و مانند موش مرده و درحالی که ظاهرا از موضع قدرت حرف میزنند میخواهند بازهم از ما امتیاز بگیرند. لطفا هرگز چماق بزرگ را از سر آمریکاییها بر ندارید چونکه باید از این به بعد به آن عادت کنند. تشکر.
  • احسان صادقی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    7 4
    اگر می خواهید با ما دیدار کنید باید دست از استکبار بردارید وگرنه باید ذلیلانه پشت در منتظر باشید.
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      0 14
      باید اسم تیم لوس‌آنجلس‌گالکسی هم بشه پرسپولیس وگرنه مذاکره بی مذاکره.. اینقدر پشت در نگهتون میداریم تا پرایدتون بشه ۳۰۰ میلیون
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    6 6
    شما باید سعی کنید مساله هسته ای ایران را از حالت حاد و بین المللی خارج کنید و فقط تبدیل به موضوع ایران و امریکا کنید. اگر این قضیه حل نشود دیر یا زود باید کل کشور را به چینی ها و روسها بفروشیم این را جدی بگیرید امریکا یک ابر قدرت است و شاید تنها ابر قدرت جهان که از ظرفیتهای بسیار در حوزه اقتصاد و سیاست برخودار است و میتواند کل کشور ایران را فلج کند بحث اسراعیل موضوع کوچکی نیست و در صورت ادامه تنش با اسراعیل خسارتهای جدی به منافع ایران وارد می شود اسراعیل از قدرت تکنولوژی و نفوذ سیاسی بالایی در سطح جهان برخودار است و ما باید برای کاهش تنش و دوری از این مساله برنامه داشته باشیم این که شما می گویید اسراعیل نابود می شود توهم و خیال است سوال ما این است با کدام منابع ؟کدام ساختارنظامی؟ کدام بودجه؟ کدام تجهیزات؟ می خواهید یک کشور یا رژیم که به سلاح هسته ای مجهز است را نابود کنید از این تفکرات در حوزه ای حکومتی خارج شوید مردم تظاهرات میکنند اما درحوزه حکومتی و دولتی قضیه متفاوت است
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      11 0
      تا سال دیگر به حول و قوه الهی اسرییل متلاشی شده است !
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    3 0
    آمریکا هرچی توافق وامضا کنه-تا ایران،امثال ایران و کشورهای تحریم شده-اون چیزی که میخداهد نشوند ونتواند غارت واعمال نفوذرویشان داشته باشه...اون مذاکره توافق وامضا حتی با ضمانت سازمان ملل وتمام کشورها-ارزش براشون نداره-(فقط نابودی استکبار با نوکرها اشغالگران نوچه ها وگاوهای شیرشون حلال مشکلات هست
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    آقای ند پرایس هر کاری مقدماتی دارد و مقدمه دیدار با ایران رفع کلیه تحریمهای ظالمانه و مستکبرانه و غیر قانونی علیه ایران و جبران خسارات وارده و تضمین عدم اعمال دوباره تحریمها و دستگیری و تحویل کلیه عوامل به شهادت رساندن سردار سلیمانی می با‌شد هروقت شما بدعهدها این کارها را انجام دادید شاید ما هم در باره دیدار مستقیم فکری بکنیم و گرنه ما هیچ نیازی برای دیدار با شما نداریم ما یک ضرب المثلی داریم که می گوید:اگر دیدن روی گرگ مبارک باشد ندیدنش هزاران بار مبارک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس