پنتاگون: ۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا در حالت آماده باش قرار دارند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) همزان با افزایش تنش ها میان آمریکا و ناتو با روسیه بر سر اوکراین اعلام کرد که هشت هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش مشرق، جان کربی روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران ادعا کرد این اقدام  برای آماده سازی نیروها و برای اطمینان از تقویت و اتحاد ما با ائتلاف ناتو است. هنوز دستور اعزام نیرو صادر نشده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به خواسته جو بایدن دستور آماده باش نیروهای آمریکایی برای اعزام  را صادر کرده است. کربی گفت که هنوز تصمیم نهایی برای اعزام نیروها گرفته نشده است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز روز دوشنبه به وقت محلی در این باره به خبرنگاران گفت که با متحدان خود در مورد اعزام نیرو مشغول مشورت بوده درحال آمادگی برای تمام احتمالات بوده ایم.

این مقام کاخ سفید افزود همیشه اعلام کرده ایم که متحدان خود در شرق اروپا را تقویت خواهیم کرد و هیچ وقت ارائه کمک های اضافی در صورت وقوع یک تهاجم را رد نکرده ایم.

رسانه های آمریکایی به نقل از کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کردند که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز در یک ویدئو کنفرانس با رهبران اروپایی در مورد اوکراین گفت و گو خواهد کرد.

کاخ سفید افزود: این گفت و گو برای بحث در خصوص پاسخ مشترک به فشار نظامی روسیه در اطراف اوکراین انجام می شود.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است آمریکا  در حال بررسی اعزام پنج هزار نیرو به کشورهای متحد ناتو در بالتیک و شرق اروپا است.

افزایش حضور نظامی آمریکا در شرق اروپا  می تواند شامل اعزام بین یک تا ۵ هزار نیرو به همراه کشتی های جنگی و جنگنده باشد.

این رسانه همچنین اعلام کرد در صورت وخیم تر شدن اوضاع، این تعداد می تواند به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

سی ان ان نیز گزارش داد که پنتاگون درحال شناسایی واحد های مورد نظر برای اعزام به شرق اروپا و بالتیک است اما تصمیم نهایی در این مورد هنوز گرفته نشده است.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین نیز روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور دومین محموله سلاح از آمریکا را به عنوان بخشی از کمک‌های نظامی واشنگتن به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار دریافت کرده است.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد.  
منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی‌یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    7 1
    اگر روزی روسیه به اوکراین حمله کرد بنظر نمی اید که امریکا اینقدر دیوانه باشد که خودش را وارد درگیری با روسیه کند .
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      0 1
      فضای مجازی اینطور به بیماردلان ساده لوح القا میکنند که مسلمانها دایما با هم در جنگند مثلا صدام و بن سلمان و تکفیر را مسلمان حساب میکنند اما نمیگویند انها تماما الت دست شیطان بزرگی هستند که در کارنامه 200 ساله اش جز خونریزی و کشتار و جنگ جهانی و بمب اتم چیز دیگری نیست و حتی اروپا هم اگر الان کمی ارام و به دور از جنگ است بخاطر این است که کدخدای بزرگتر همه را فعلا رام و مطیع خود کرده
  • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    6 2
    تمام ش شرارتهای عالم هستی زیر سر امریکای ملعون است، آنوقت یه عده بیشعور امریکا را ناجی و کلانتر و صلح طلب می دانند ... قبله آمالشان امریکاست
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    خداراشکرازدست نژادغرب لیسهاونوکران غرب امثال پهلوی وخاتمی ها نجات یافتیم وگرنه معلوم نبودمارا مجبوربه چند جنگ میکردن این غرب وحشی. مثل الان عربستان یاصدام ک مجبورشون میکردن جنگ باهمسایه سرنوشت هرکی تن به استعمارغرب بده ازترس امنیتش چیزی بدتردچارش میشه تاابد بایدهمش دنبال خریداسلحه باشه وباترس ازجنگ زندگی کنه اوکراین تاوقتی باروسیه بودباخیال اسوده زندگی میکردن اماالان هی غرب فشارمیاره بهش باروسیه ی بزرگ جنگ کنه. اروپاوغرب برای روسیه مثل شکستن یه دانه ی ماکارونی پخته هست
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 0
    آخه هشت هزار نفر واقعا چیه؟ باهاش می شه روسیه رو تصرف کرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس