کد خبر 1330898
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
روابط چین و روسیه در حال گسترش است

«ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد که علی رغم افتراها و ادعاهای عوام فریبانه غرب، روابط چین و روسیه درحال گسترش است.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه با اشاره به گزارشهای غربی مبنی بر درخواست چین از روسیه برای عدم حمله به اوکراین در بازیهای المپیک چین، اعلام کرد که این ادعاها تنها افترا به روابط میان چین و روسیه نیست بلکه تلاشی در راستای بدنام کردن بازیهای المپیک زمستانی در پکن است.

پیشتر سفارت پکن در مسکو این ادعای رسانه های آمریکایی درباره اینکه «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود درخواست کرده است که در بازیهای المپیک به اوکراین حمله نکند را تکذیب کرد.

کشورهای غربی روسیه را متهم به استقرار نیروهای نظامی در نزدیکی مرز اوکراین به منظور آمادگی برای «اقدام تهاجمی» می‌کنند. مسکو بارها این اتهامات را رد کرده و به فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه اشاره کرده است که آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند. روسیه همچنین تأیید کرده است که این حق را دارد که نیروها را در داخل خاک خود جابجا کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس