مرتضی فنونی زاده

پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر پرسپولیس می خواهد با اختلاف بیشتر رقبا را شکست دهد باید برای جذب سروش رفیعی اقدام کند. اگر بتوانند اجازه باشگاه سپاهان را برای جذب رفیعی بگیرد، اقدام مفیدی انجام داده اند.

سرویس ورزش مشرق - پرسپولیس در هفته شانزدهم لیگ برتر موفق به شکست فولاد در ورزشگاه آزادی شد. این برد باعث هم‌امتیازی پرسپولیس با استقلال (با یک بازی کمتر) در صدر شد. با این وجود بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس به خاطر نرسیدن پول اوساگونا به حسابش و همچنین احتمال شکایت رادوشویچ به فیفا، باعث به وجود آمدن نگرانی هایی برای هواداران شده است.

مرتضی فنونی زاده در گفتوگو با مشرق درباره بازی با فولاد گفت: در یک ربع اول بازی، توپ و میدان کاملا در دست بازیکنان فولاد بود و فشار زیادی بر دروازه پرسپولیس وارد کردند. شاگردان یحیی خوش شانس بودند که در دقایق ابتدایی بازی دروازه‌شان باز نشد. البته مطمئن باشید که اگر پرسپولیس گل هم دریافت می کرد، قطعا در ادامه می توانست جبران کند و بازی را ببرد. در نیمه اول تیم فراز و نشیب زیادی داشت ولی بعد از یک ربع نیمه اول بازیکنان توانستند خودشان را پیدا کنند. در نیمه دوم فولاد بازی را روی زمین دنبال می کرد ولی گاهی توپ های بلندی نیز ارسال می شد که با هوشیاری حسینی و فرجی دفع می شدند. زوج فرجی- حسینی در این بازی بسیار عالی عمل کردند و یکی از بهترین بازی های امسال خودشان را انجام دادند. پرسپولیس هم امتیاز با استقلال است ولی به دلیل گل زده کمتر در جایگاه دوم قرار گرفته است. آنها باید تلاش کنند تا بازی هایشان را با اختلاف بیشتر ببرند، شاید همین اختلاف تفاضل ها در انتهای لیگ، تیم قهرمان را مشخص کند. تیم باید از بردهای اقتصادی فاصله بگیرد و بتواند رقبا را با اختلاف گل بیشتر ببرد.

وی ادامه داد: در دقایق آخر بازی، در حالی که پرسپولیس با یک گل بازی را برنده بود، آقای اسدی استارت نه چندان خوبی برای هجوم به محوطه فولاد زد. این در حالی است که اصلا وظیفه اسدی نبود که این کار را انجام دهد. بازیکنان باید طبق وظیفه ای که برای آنها تعریف شده است در زمین حضور پیدا کنند. اگر در این صحنه مهدی خانی یا عبدی حضور داشتند قطعا موقعیت خطرناکی برای پرسپولیس به وجود می آمد.

بیشتر بخوانید:
 

از طارمی و نوراللهی تا رضا اسدی؛ خط‌ونشان برای حاضران در ایران، سکوت مقابل اجنبی‌ها!

آقای بازیکن! پرسپولیس هر جایی نیست/ برای شکست رقبا سروش رفیعی را جذب کنید!

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص بازیکنان خارجی تیم هم اظهار داشت: در این بازی از دو بازیکن تاجیکی پرسپولیس استفاده شد ولی آنها بازی با کیفیتی ارائه ندادند. به نظرم آقای گل محمدی می تواند از ظرفیت بازیکنان امید پرسپولیس استفاده کند. بازیکنان امید برای دیده شدن زحمت زیادی می کشند. آنها توانستند در نیم فصل اول قهرمان لیگ شوند. می توان به این بازیکنان فرصت داد، حتی به عنوان بازیکن نیمکت نشین در مسابقه حضور پیدا کنند تا با جو بازی های لیگ آشنا شوند. ما می توانیم به جای اعتماد کردن به بازیکنانی که با دلار حقوق می گیرند و کیفیت چندانی ندارند، به جوان ترها اعتماد کنیم و آنها را برای بازی های بزرگ آینده آماده کنیم. باید پولی که برای خرید بازیکن خارجی بی کیفیت استفاده می شود را خرج تیم های پایه کرد. رادوشویچ، دروازه بان ذخیره پرسپولیس است و زمزمه شکایتش در فیفا به گوش می رسد و باید به دلار به این بازیکن پول دهیم. باشگاه ها به جای سرمایه گذاری روی بازیکن خارجی بی کیفیت، از بازیکنان داخلی و امید استفاده کنند. به این ترتیب هم فوتبال ایران پیشرفت می کند، هم مانع باج گرفتن بازیکنان خارجی از باشگاه ها می شود.

آقای بازیکن! پرسپولیس هر جایی نیست/ برای شکست رقبا سروش رفیعی را جذب کنید!

فنونی زاده در مورد نقاط ضعف پرسپولیس نیز خاطر نشان کرد: ما در دفاع مشکلی نداریم. سه مدافع چپ، پنج مدافع وسط و چهار مدافع راست داریم که همگی در شرایط ایده آلی قرار دارند. در دروازه هم لک با وجود فراز و نشیب هایی که داشته، توانسته است از پس این مسئولیت بر بیاید. پرسپولیس در خط میانی بازیکنان خوب و باتجربه ای دارد. به نظر من پرسپولیس نیاز به یک هافبک بازیساز دارد. کامیابی نیا و سرلک بسیار خوب بازی می کنند ولی در بازیسازی مشکلاتی دارند. در دهه ۶۰ آقای درخشان و آقای عاشوری بهترین بازیسازهای پرسپولیس بودند. تیم آقای گل محمدی به همچین بازیکنانی نیاز دارد چون نمی توان تمام فشار بازیسازی را بر دوش امیری و ترابی انداخت. پرسپولیس باید بازیسازی همانند جباری در استقلال یا عاشوری در پرسپولیس جذب کند تا بتواند گل های بیشتری در جریان بازی بزند.

وی ادامه داد: به نظرم سروش رفیعی در سپاهان این وظیفه را به خوبی انجام می دهد. اگر پرسپولیس می خواهد با اختلاف بیشتر رقبا را شکست دهد باید برای جذب رفیعی اقدام کند. اگر باشگاه بتواند اجازه باشگاه سپاهان را برای جذب رفیعی بگیرد، قطعا اقدام مفیدی برای تقویت تیم کرده است. پیشکسوت های تیم نیز می توانند برای انجام این انتقال، تمام تلاش خودشان را بکنند.

مدافع سابق پرسپولیس درباره پنجره بسته نقل و انتقالات گفت: پرونده های مالی فوتبال ایران خیلی زیاد است. وقتی مدیر عاملی مشکل یک پرونده را حل می کند، پرونده دیگری اضافه می شود. به همین دلیل استفاده از بازیکنان خارجی برای لیگ ایران مشکلات زیادی به وجود می آورد. در حال حاضر رادوشویچ پول زیادی به همراه جریمه طلب کرده است. البته او مقصر نیست، قراردادی بسته شده و بازیکن طبق قرارداد پولش را می خواهد. بازیکنان خارجی قرارداد بالایی دارند و اگر شکایت کنند مشکلات زیادی برای تیم به وجود می آوردند.

آقای بازیکن! پرسپولیس هر جایی نیست/ برای شکست رقبا سروش رفیعی را جذب کنید!

وی در خصوص حضور ذوالفقارنسب در سمت رئیس هیئت مدیره اظهار داشت: ذوالفقارنسب یکی از بزرگان فوتبال ایران است ولی وقتی که در سمت رئیس هیئت مدیره در باشگاه فعالیت می کند باید همه تمرکزش را برای باشگاه پرسپولیس بگذارد. ایشان نباید هنگام بازی پرسپولیس در شبکه های مختلف به دنبال کارشناسی باشند.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان درباره واکنش رضا اسدی نسبت به منتقدان هم گفت: همه هواداران متوجه شدند که اسدی در زمین بی انگیزه بازی می کند. اسدی سبک فوتبال خوبی را ارائه می دهد ولی پرسپولیس هر جایی نیست. افراد زیادی به باشگاه پرسپولیس آمده اند ولی فقط نیمی از آنها توانستند موفق باشند و به تیم ملی رسیدند. بازی کردن برای پرسپولیس افتخار بزرگی برای همه بازیکنان است و باید قدر بازی در این تیم را بدانند. در انتها برای این تیم محبوب پایتخت آرزوی موفقیت می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    2 3
    مخالفم. رفیعی الان دیگه به ته خط رسیده
  • سوسان IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 2
    اینجا یهودپولیسه تیم آوارگان گاوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس