فرار در میان موشک‌باران؛ روایت یک بازمانده از بمباران شدید زندان صعده در یمن

یک بازمانده از بمباران شدید زندان صعده در شمال یمن، به چگونگی فرار خود و تعدادی از زندانیان به هنگام حمله هوایی ائتلاف سعودی پرداخت.

به گزارش مشرق، بمباران زندان صعده در بامداد روز جمعه با ۸۷ کشته و ۲۶۶ زخمی یکی از هولناک‌ترین جنایات ائتلاف سعودی در هفت سال اخیر در یمن به شمار می‌رود.

زندانی که هنوز اجساد کشته شدگان از زیر آوار آن بیرون کشیده می‌شود و در سطح شهر صعده از مردم خواسته شده تا برای اهدای خون به بیمارستان‌ها رجوع کنند. در روزهای گذشته نیز بسیاری گروهها و جنبش‌های مردمی در منطقه این جنایت را محکوم کرده‌اند.

اما تعدادی نیز در میانه بمباران زندان توانستند از آن بگریزند و جان سالم به در ببرند، «محمد علی سالم» یکی از این افراد است که چگونگی زنده ماندنش را برای خبرگزاری رویترز روایت کرد. او گفت که به هنگام حمله موشک اولی به بند کناری آن‌ها اصابت کرد و موج انفجار به حدی بود که موجب از جا کنده شدن میله‌های زندان و تخریب دیوار آن شد. سپس قبل از اینکه موشک دوم اصابت کند، او و چند نفر دیگر موفق شدند از ساختمان زندان خارج شوند.

یک شاهد عینی نیز به خبرگزاری رویترز گفت که تعدادی از زندانیانی که در آن بمباران کشته شدند، تبعه خارجی بودند. رویترز همچنین نوشت که حملات روز جمعه در صعده و الحدیده خونین‌ترین حمله ائتلاف سعودی در دو سال و نیم گذشته بود. در الحدیده نیز سه کودک در جریان بمباران جنگنده‌های ارتش سعودی به شهادت رسیده و حداقل ۱۷ نفر دیگر زخمی شدند.

بمباران بی وقفه صنعاء، الحدیده و صعده از روز سه شنبه هفته گذشته و پس از حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی آغاز شده و جنگنده‌های سعودی به طور روزانه پایتخت یمن و دیگر مناطق این کشور را بمباران می‌کنند.

«یحیی سریع» روز جمعه پس از حمله ائتلاف به زندان مذکور با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: پس از فجایع امروزی که نیروی هوایی ائتلاف سعودی-آمریکایی-اماراتی در حق ملت عزیزمان مرتکب شد، ما به شرکت‌های خارجی در کشور کوچک امارات توصیه می‌کنیم که این کشور را ترک کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 0
    جنایت کارانی که درنده و وحشی هستند و میخواهند خود را انسان جلوه دهند خدا مرگشان دهد ستمکاران سعودی واماراتی باید بمیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس