ایران روسیه نمایه

یک کارشناس روس سفر رئیس جمهور روسیه به مسکو را نشانه ائتلاف قوی دو کشور دانست و گفت روسیه ایران را فراتر از شریک و به شکلی نادر متحد خود برمی‌شمرد.

به گزارش مشرق، «آندره اونتیکوف» کارشناس روس سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به مسکو را نشان دهنده روابط مستحکم و اتحاد قوی دو کشور دانست.

بیشتر بخوانید:

دستاوردهای رئیسی از سفر روسیه

اونتیکوف، سفر رئیسی به روسیه را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این سفر به گفت‌وگو با همتای روس خود محدود نشد، بلکه سخنرانی وی در دومای روسیه را نیز شامل شد که این اتفاقی نادر و بلکه بسیار استثنایی بود.

وی تاکید کرد: مقامات روسیه ایران را متحد می‌دانند که این هم در نوع خود نادر است ،چرا که روسیه کشورهای دوست را شریک می‌نامد  و صحبت از متحد، نشان‌دهنده هویت روابط مسکو و تهران است.

کارشناس روس گفت: دو کشور در بسیاری از موضوعات به توافق رسیدند و همکاری‌های دوجانبه مستمری وجود دارد که این امر در حجم وسیع مبادلات تجاری بین دو کشور منعکس شده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مانند سوریه شاهد همکاری دو کشور بودیم به طوری که دمشق، تهران و مسکو با پشتیبانی از یکدیگر موفق به مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه شدند و بدین طریق این کشور حاکمیت خود را حفظ کرد.

وی به مذاکرات هسته‌ای در وین اشاره کرد و گفت روسیه و چین به عنوان سپری در برابر چالش‌های غرب عمل می‌کنند، زیرا دو کشور در این مذاکرات در کنار ایران هستند.

اونتیکوف با اشاره به مانورهای مشترک دریایی ایران، روسیه و چین، تصریح کرد: این مانورها عمق روابط سه کشور را آشکار می‌کند و پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای اهمیت آن را در سطح منطقه و اهمیت آن را در روابط با روسیه و چین نشان می‌دهد.

کارشناس روس به  اشتراک مواضع دو کشور در قبال پرونده سوریه و اشتراک مواضع دو کشور با چین در پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت این امر به یافتن راه‌حل در مذاکرات وین کمک می‌کند و به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد از توافق بعدی خارج شود، کاری که ایالات متحده در دوره ترامپ انجام داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • Mjp IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 0
    بهرحال این همکاری بهترازاین نیست ک خودمون تک وتنها در مقابل غرب باشیم؟ روسیه هم قدرتشوداره هم عرضه وشجاعتشو.. چین هم ک اقتصادبزرگ جهانیه. مابایدچندسال دیگه وقت تلف میکردیم ک التماس غرب کنیم بامارابطه داشته باش برجام روحانی وقراردادخاتمی همین حسوداشت التماس بغرب ک یکوچولومنافع ماهم رادرنظربگیرحتی صنعت هسته ای راقربانی کردیم اماغرب حاضرنشدبجزدشمنی شدیدترچیزی بمابده. لعنت به تفکرکسانی ک میگن روسیه وچین بدردایران نمیخوره. همینکه بامادشمنی نمیکنن وتحریم رابجان خریدن وکمک ایران دادن دنیابا ارزشه. دیگه توقع داریدشرق چکارکنه واسه ایران؟ زمان روحانی صداش درامدچینی هارا اخراج کردیم از شرکتهایی ک مشارکت داشتن برای سرمایه گذاری و5میلیارددلار فاینانس هم جناب اصلاحات غربلیس پس زدازچین نگرفت نقدی وافتادن دنبال التماس بانک جهانی ک اخرشم ضایع شدن حتی ظریف به ان نفهمیش فهمیدکه شرق بیشتربدردمامیخوره اما عقده وکینه ی غرب لیسیش ومکتب تسلیم پذیری وزانوزدن مقابل غربش نزاشت اینوابرازکنه.. دشمن قاتل وجانی وخوی درندگی غرب رابه وجدان وانسانیت شرق ترجیح میدن؟؟ ازقدرت ماگرفته تامستقل بودنمون دفاع میکنندشرق اماغرب وحشی چه بجزاشغال کشورهاوایجادپایگاه حتی توکشورهمپیمانش نگذشته میادازمامیگذره نکنه مارا مستعمره مثل عربستان. بحرین وترکیه واروپاکه همشون چیزی شبیه ایالتهای امریکاهستن بدون استقلال درتصمیم وقدرت
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 1
    با احترام فراوان برای آقای رئیسی این حرف کارشناس روس رو قبول ندارم
  • امیر IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 2
    اگر اینطور هست چرا برای یک سامانه قدیمی اس300اینقدر ما رو اذیت کردن؟ چرا تجهیزات نظامی به امارات میده چرا نیروگاه بوشهر را با تاخیر نگران پای ما حساب کرد و از نبود سازندگان نیروگاه سو استفاده کرد. چین خیلی قابل اعتماد تره تا روسیه البته امید که شأن و عزم ایران مستقل را درک و با احترام برخورد کنند احترامی در شان ایران بزرگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس