کد خبر 1329556
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۱
سینوزیت

سینوس‌ها، حفره‌های توخالی در استخوان جمجمه هستند. این حفره‌ها با هم در ارتباطند و با بافت غشای مخاطی و مخاط پرشده‌اند. این استخوان‌ها نسبتا انعطاف‌پذیرند.

به گزارش مشرق، گرفتگی بینی در اثر التهاب لایه داخلی حفره‌های سینوسی رخ می‌دهد و می‌تواند دردناک و ناراحت‌کننده باشد.

گرفتگی بینی کاملا شایع است و می‌تواند به دلیل سرماخوردگی، آنفلوانزا، آلرژی‌های فصلی یا باکتری‌های مضر ایجاد شود.

لیزا دی استفانو، استادیار دانشگاه میشیگان در درمان آسیب‌شناسی استخوان، راهی ساده و غیر تهاجمی برای تمیز کردن سینوس‌ها ارائه می‌دهد.

-زبانتان را به سقف دهانتان فشار دهید.

-یک انگشت را میان ابروهایتان گذاشته و فشار دهید.

-حدود بیست ثانیه نگه دارید.

-سینوس‌هایتان باید شروع به تخلیه شدن کنند

این تکنیک چگونه عمل می‌کند؟

سینوس‌ها، حفره‌های توخالی در استخوان جمجمه هستند. این حفره‌ها با هم در ارتباطند و با بافت غشای مخاطی و مخاط پرشده‌اند. این استخوان‌ها نسبتا انعطاف‌پذیرند؛ بنابراین یک ماساژ ساده می‌تواند به تمیز کردن هرگونه مایعی که در درون این حفره‌ها انباشته شده است، کمک کند.

فشار میان ابروها، استخوان پیشانی را کمی داخل برده و روی استخوان بینی هم که در پشت آن است تاثیر می‌گذارد.

فشار ریتمیک زبان به سقف محکم دهان، فک فوقانی و تیغه بینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این استخوان، مجراهای بینی را به دهان مرتبط می‌کند. فشار باعث می‌شود تیغه بینی به عقب و جلو بجنبد. این حرکت باعث می‌شود سایر استخوان‌ها به سمت بیرون برجسته شوند و در نتیجه مایع از سینوس‌ها خارج شده و به سمت بینی و حلق حرکت می‌کند.

این شیوه، به درد آن‌هایی می‌خورد که انعطاف‌پذیری استخوانشان زیاد است. اگر غشای مخاطی شما خیلی ملتهب باشد، ممکن است سینوس‌هایتان به راحتی تخلیه نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    2 1
    چقدم اثر داره
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    اندکی روغن بنفشه کنجدی که به انسانیت بی تدبی می شود و تمسخرش می کنند در بینی بریزید کمتر از یمساعت حیرت آور کلی عفونت را از سر و سینه تخلیه می کند فقط باید تهیه اش اصولی باشد ویک سال گل بنفشه در روغن در ظرف دربسته پشت پرده پنجره رو به آفتاب بماند . ةب بمشد بینی را میشوزاند یا ازطبیب معتمد تهیه کنید برای بیماریهای ذهن و مغز ودرمان سریع و فطعی میگرن هم‌ استفاده کنید قبل اینکه مسکن داخل بدن تان حضم شود و سیستم عصبی را برای درک درد از کار بیندازد کار را گاه با درکان قطعی بیماری و نه تسکین یکسره می کند این دارو ی معحزه گر توصیه اهل بیت است تمسر و دروغ پراکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس