کد خبر 1329130
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
ادعاهای آمریکا و آلمان درباره مذاکرات وین

وزیران خارجه آلمان و آمریکا در نشستی خبری ضمن بکارگیری مجدد تاکتیک ضرب الأجل برای فشار بر تیم مذاکره کننده ایران، ادعاهایی درباره مذاکرات وین مطرح کردند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که به آلمان سفر کرده است در نشست خبری مشترک با «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان گفت: همراه انگلیس، فرانسه، آلمان و «جوسب بورل» نماینده اتحادیه اروپا درباره مذاکرات جاری با ایران و بازگشت مشترک به اجرای برجام گفت‌وگو کردیم.

وی مدعی شد: ما در زمان حساس و تعیین کننده‌ای قرار داریم، می‌توانیم این مذاکرات را به یک نتیجه خوب برسانیم و  نگرانی‌های اصلی همه طرف‌ها را برطرف کنیم، اما زمان رو به اتمام است.

ببینید:

عکس/ دیدار سه جانبه در وین

بلینکن در ادامه ادعاهای خود گفت: اگر ظرف چند هفته آینده به توافق نرسیم پیشرفت های برنامه هسته‌ای ایران که پس از خروج آمریکا از برجام از سر گرفته شد، بازگشت به برجام را غیر ممکن خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود:  هفته های اخیر پیشرفت‌هایی نسبی در مذاکرات وین حاصل شده است اما در جایی که باید باشیم قرار نداریم و اگر خیلی زود به این نقطه نرسیم، مجبور به تغییر مسیر خواهیم شد.

وزیر خارجه آلمان نیز در این نشست خبری مدعی شد که مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران به مرحله تعیین کننده نرسیده است.

وی در عین حال مدعی شد که مذاکرات وین به مرحله‌ای سرنوشت ساز رسیده است.

وزیر خارجه آلمان گفت: هدف ما حفظ توافق هسته‌ای است و اینکه مطمئن شویم ایران ظرفیت غنی سازی خود را افزایش نخواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیاوش IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    مثلا چه غلطی می کنید؟!
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 0
    بارها تجربه کرده‌ایم که آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب‌کاری نیست. اخیراً هم دیدیم که آمریکایی‌های عهد شکن، در برجام بسیار وقیحانه عمل کردند. کشورهای اروپایی همراه با آمریکا هم، از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ اما در مقام زبان‌بازی و حرف‌زدن همیشه طلب کارند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. البته از آنجا که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؛ می دانیم که وجود تحریم‌ها گرچه ظاهراً مشکلاتی جزئی را برای ما ایجاد می‌نماید، اما سبب می‌شود که ما به اقتصاد مقاومتی اهمیت بیشتری بدهیم و در نتیجه با قوی شدن در حوزه‌ی اقتصاد بتوانیم تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر سازیم؛ در حالی که اگر تحریم‌ها به فرض محال برداشته هم بشود، باز هم بالاخره باعث رخوت و شرطی شدن اقتصاد نفتی کشور شده و ما را به دشمنان وابسته نگه می‌دارد. لذا اطمینان داریم که سازش و وابستگی هیچگاه مشکلات ما را به‌طور اساسی حل نخواهد کرد؛ و با این وصف هیچ علاقه و عجله‌ای هم برای یک توافق جدید، حتی اگر مثلاً خوب هم باشد، نداریم. اما چنانچه بنا باشد توافقی حاصل شود، باید نه یک توافق خوب، بلکه یک توافق عالی و در حد شأن ملت مقاوم، صبور و سلطه‌ناپذیر ایران باشد. در این توافق باید بر اساس سیاست قطعی، تمام تحریم‌ها لغو شود؛ زیرا معتقدیم تمام تحریم‌ها به هر بهانه و با هر برچسبی که وضع شده است ناعادلانه، ظالمانه، مؤثر و غیرقانونی است. نمی‌توان تحریم‌ها را تقسیم بندی به حوزه‌های مختلفی مثل هسته‌ای و غیر هسته‌ای نمود؛ یا آن‌ها را به تحریم‌های قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام تقسیم نمود. سیاست قطعی اعلام شده از طرف رهبر معظم انقلاب در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت‌های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، باید کلمه‌به‌کلمه و موبه‌مو به‌طور شجاعانه اجرا گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس