نابودی اسرائیل - نمایه

رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای گفت که بزرگترین تهدید برای این رژیم نه ایران و حماس، بلکه وضعیت شکننده داخلی است.

به گزارش مشرق، «گادی آیزنکوت» ژنرال عالی‌رتبه صهیونیستی و رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش این رژیم (از سال ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۹) در مصاحبه‌ای گفت که شکاف در جامعه صهیونیستی از ایران و حماس برای رژیم تل آویو خطرناک‌تر است.

او در گفت‌وگو با روزنامه معاریو، با انتقاد شدید از سیاست‌های مقامات صهیونیست و اقداماتی که علیه فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد، به ماجرای «الور آزاریا» در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد و آن را نمونه‌ای از تصمیم‌گیری‌های ناامیدکننده دانست.

بیشتر بخوانید:

دیپلماسی در موضوع ایران ارجحیت دارد

الور آزاریا نظامی صهیونیست در فروردین ۱۳۹۵ در حالی که «عبدالفتاح شریف» جوان ۲۱ ساله فلسطینی، مجروح و بی حرکت روی زمین افتاده بود، بالای سر او رفت و مستقیم به جمجه‌اش شلیک کرد و او را به شهادت رساند. این نظامی صرفا به ۱۸ ماه زندان محکوم شد.

«گادی آیزنکوت» که برای اولین بار از زمان بازنشستگی‌اش مصاحبه می‌کرد، گفت آن‌چه او را بیش از همه‌ چیز نگران می‌کند، اوضاع داخلی اسرائیل و عدم «همبستگی اجتماعی» در سرزمین اشغالی است. این ژنرال صهیونیستی افزود: «به نظر من شکاف در جامعه اسرائیل و آشفتگی حکمرانی و بی اعتمادی به نهادهای حاکمیتی و قضایی، بزرگترین تهدید برای آینده حکومت است.»

رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، در پاسخ به سؤالی در خصوص تهدیدات خارجی علیه این رژیم گفت: «من در طول عمرم با تهدیدات خارجی دسته و پنجه نرم کرده‌ام، اما تاب‌آوری جامعه اسرائیل بزرگترین عنصر امنیت ملی است. شنیدم یک پیرزن ۷۳ ساله که همسن کشور است، از آینده‌اش نگران بود. این مسأله حداقل ۵۱ درصد امنیت ملی است. مردم نگران آینده خود هستند، نه از تهدیدات ایران، بلکه از ضعف داخلی، از فساد، بی عدالتی و درگیری بین بخش‌های مختلف نگران هستند. بدون همبستگی اجتماعی، امنیت ملی نیز وجود ندارد.»

این ژنرال بازنشسته صهیونیستی به موضوع دیگری اشاره کرد و گفت: «زمانی که در سال ۱۹۷۸ وارد ارتش شدم، ۸۸ درصد از نیروهای وظیفه وارد یگان‌های رزمی می‌شدند. هنگامی که پسرم کوچکم در جولای ۲۰۱۵ وارد ارتش شد، ۶۷ درصد از نیروهای وظیفه وارد بخش‌های نظامی شدند. بیش از پیش افراد می‌گویند که می‌خواهم وارد بخش‌های فنی و سایبری و بخش ۸۲۰۰ و یگان‌های فنی شوم. آمادگی برای جنگ در حال کاهش است.»

«گادی آیزنکوت» در خصوص شرایط فلسطینی‌ها گفت: «ما در پایان روزهای محمود عباس هستیم و می‌توان یک حرکت موقت سه تا پنج ساله برای بهبود شرایط موجود و ساخت پلی برای کاهش خصومت‌ها و تقویت اعتماد فی مابین پیشنهاد کرد. باید ابتکار جدیدی برای روابط میان اسرائیل، فلسطین، مصر، اردن ایالات متحده، کشورهای خلیج فارس و غیره پی‌ریزی شود. شرایط فعلی باید تغییر کند، زیرا اوضاع کنونی به چشم اندازی منجر می‌شود که همان نابودی رویای صهیونیستی است.»

برای اولین بار نیست که مقامات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی درباره آینده این رژیم و شرایط داخلی شکننده آن ابراز نگرانی شدید می‌کنند. سال گذشته «یوال دیسکین» رئیس سابق شاباک در روزنامه یدیعوت احارونوت نوشت که درباره زوال رژیم صهیونیستی بنا به دلایل داخلی ابراز نگرانی کرد و نوشت: «بحران کرونا سوالی موجودیتی و استراتژیک را آشکارتر کرد و آن اینکه آیا اسرائیل از انسجام اجتماعی، انعطاف‌پذیری اقتصادی و قدرت نظامی و امنیتی که تضمین‌کننده موجودیت اسرائیل برای نسل آینده باشد، برخوردار است؟ منظورم روندهای جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی است که اساسا جوهره اسرائیل را تغییر داده و موجودیت آن را طی یک نسل با خطر مواجه خواهد ساخت.

همچنین جنگ ۱۲ روزه غزه و شورش بی سابقه فلسطینی‌های ساکن مناطق اشغالی ۱۹۴۸ مقامات صهیونیستی را دچار هراس شدید کرد و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی و بسیاری از مقامات این رژیم به طور علنی گفتند که خطر این شورش‌ها به مراتب بیشتر از موشک‌های حماس است و می‌تواند موجب فروپاشی رژیم اسرائیل شود. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    4 0
    اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    امسال سال سقوط شماست؛ به زودی درب های جهنم به رویتان گشوده خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس