کد خبر 1328958
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
بایدن در مسیر ریاست جمهوری تک دوره‎ای است؟

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به کاهش محبوبیت خود در بین مردم کشورش کل فرایند نظرسنجی‌ها را زیرسؤال برد و گفت اعتقادی به نظرسنجی‌ها ندارد.

به گزارش مشرق، در حالیکه نظرسنجی‌های مؤسسات نظرسنجی برجسته آمریکایی در هفته‌ها و ماههای اخیر، سیر نزولی محبوبیت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را در بین مردم کشورش نشان می‌دهد، وی روز گذشته (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت که اعتقادی به نظرسنجی‌ها ندارد.

بیشتر بخوانید:

بایدن: زمان دست کشیدن از مذاکرات با ایران نیست

بنا بر گزارش وبگاه «هیل»، بایدن در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه آمریکایی «مک کلاچی» مبنی بر این که چطور می‌خواهد مجدداً نظر میانه‌روها و طرفداران احزاب مستقل که در انتخابات ۲۰۲۰ به وی رأی داده‌اند اما هم‌اکنون طبق نتایج نظرسنجی از عملکردش ناراضی هستند، جلب کند، گفت: «من اعتقادی به نظرسنجی‌ها ندارم».

طبق نتایج نظرسنجی‌های مؤسسه نظرسنجی «گالوپ»، میزان محبوبیت جو بایدن در میان طرفداران احزاب مستقل از زمان ورودش به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ کاهش داشته است و از ۶۱ درصد در زمان ورودش به کاخ سفید به ۳۳ درصد در اوایل ماه جاری میلادی (ژانویه ۲۰۲۱) کاهش پیدا کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی هیل در خصوص سیر نزولی میزان محبوبیت بایدن در میان مردم آمریکا نوشت که کاهش محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً به واسطه مجموعه‌ای از مشکلاتی است که بایدن در اولین سال ریاست‌جمهوری خود با آن مواجه بوده است که این مشکلات شامل افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، افزایش تورم و خروج نامنظم و آشفته نظامیان آمریکایی از افغانستان در تابستان سال جاری میلادی می‌شود.

طبق نتایج نظرسنجی گالوپ، بایدن اولین سال ریاست‌جمهوری خود را با میانگین محوبیت ۴۸.۹ درصد به پایان رساند که این رقم پایین‌تر از میزان محبوبیت بسیاری از دیگر رؤسای جمهور آمریکا است که البته میانگین میزان محبوبیت بایدن در پایان اولین سال ریاست‌جمهوری‌اش از میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در همین بازه زمانی بیشتر بوده است.

بر اساس گزارش گالوپ، تنها یک رئیس‌جمهور پیشین، ترامپ، در سال اول محبوبیت کمتری نسبت به بایدن داشت و ۳۸.۴ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد وی را تأیید کردند. رضایت از کلینتون رئیس‌جمهور پیشین با ۴۹.۳ درصد محبوبیت در سال اول خود به میزان رضایت از بایدن نزدیک بود. بعد از این دو، ریگان قرار دارد که در اولین سال ریاست‌جمهوری خود ۵۷.۱ درصد محبوبیت داشت.

اظهارنظرات بایدن درباره وضعیت محبوبیت وی در نظرسنجی‌های مؤسسات نظرسنجی آمریکا در حین کنفرانس خبری عصر چهارشنبه وی به وقت محلی مطرح شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که جو بایدن در جریان کنفرانس خبری دو ساعته خود به طیفی از موضوعات از جمله روسیه، همه‌گیری کرونا، تورم، ایران و .....پرداخت.

هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» نیز به تازگی نظرسنجی را در خصوص عملکرد بایدن برگزار کرده که در آن نشان می‌دهد که تنها چهار درصد آمریکایی‌ها معتقدند که اوضاع خیلی خوب است.

به نوشته هفته نامه «نیوزویک»، با گذشت نزدیک به یک سال از زمان ریاست جمهوری جو بایدن، او همچنان با چالش‌های بی‌شماری از جمله افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹، تورم و بسیاری از موارد دیگر مواجه است و باعث می‌شود برخی از رأی‌دهندگان به وی احساس خوش‌بینی کمتری داشته باشند.

نظرسنجی مشترک شبکه «سی‌بی‌اس» و موسسه «یو گو» نشان داد که در مجموع، تنها چهار درصد از آمریکایی‌ها معتقدند اوضاع «بسیار خوب» پیش می‌رود. در همین حال، شمار بیشتری از پاسخ دهندگان، حدود  ۲۲ درصد، گفتند که همه چیز «تا حدودی خوب» پیش می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس