کد خبر 1338299
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
جو بایدن - نمایه

نظرسنجی‌های جدید انجام شده در آمریکا همچنان از کاهش محبوبیت بایدن و افزایش نارضایتی مردم از عملکرد دولت وی حکایت دارد.

به گزارش مشرق، در ادامه سقوط محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا، بر اساس نظرسنجی جدید شبکه «سی‌ان‌ان» که روز پنجشنبه منتشر شد، حدود ۶۰ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن رضایت ندارند. 

پنجاه و هشت درصد از آمریکایی‌ها گفتند که عملکرد بایدن را تایید نمی‌کنند، در حالی که تنها ۴۱ درصد آن را تایید کردند. همین نظرسنجی در ماه دسامبر نشان داد که ۴۹ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد وی را تایید می‌کردند و ۵۱ درصد نظر مخالفی داشتند. 

بیشتر بخوانید:

چرا آمریکا سرکردگان داعش را حذف می‌کند؟

به گزارش وبگاه خبری «هیل» آمریکا، در نظرسنجی جدید، تنها ۳۶ درصد از مستقل‌ها و ۹ درصد از جمهوری‌خواهان کاری را که بایدن انجام می‌دهد تایید کردند. هشتاد و سه درصد از دموکرات‌ها همچنان عملکرد بایدن را تایید می‌کنند که نسبت به تابستان گذشته که ۹۴ درصد بود، کاهش قابل توجهی داشته است. زمانی که از مخالفان بایدن خواسته شد تا یک مورد را که در دوران تصدی او تایید می‌کنند، نام ببرند، ۵۶ درصد نتوانستند پاسخی بدهند.

این نظرسنجی جدیدترین مورد از یک رشته نظرسنجی است که نشان می‌دهد محبوبیت بایدن به شدت کاهش یافته است. دولت آمریکا در مورد تورم، مدیریت همه‌گیری کرونا، سیاست خارجی و موارد دیگر مورد انتقاد طیف‌های سیاسی قرار گرفته است. نتایج نظرسنجی‌ها باعث شده دموکرات‌ها زنگ خطر را در مورد انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر به صدا درآورند و هشدار دهند که چنین محبوبیت پایینی می‌تواند به شکست در مقابل جمهوری‌خواهان در هر دو مجلس کنگره و تسلط آن‌ها بر مجلس نمایندگان و سنا منجر شود. 

نظرسنجی سی‌ان‌ان از ۱۰ ژانویه تا ۶ فوریه (۲۰ دی تا ۱۷ بهمن) با شرکت ۱۵۲۷ بزرگسال آمریکایی به صورت دیجیتالی یا تلفنی انجام شد و حاشیه خطای آن ۳.۳ درصد بود. 

پیش‌تر، نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه «اینوِسترز بیزنس دیلی» نشان داد میزان مقبولیت دولت بایدن در حال حاضر ۴۴.۴ درصد است و نسبت به ماه گذشته نزدیک به ۵ درصد کاهش یافته است. به نوشته «نیوزویک»، میزان مقبولیت دولت بایدن از تاریخ ۳۰ اوت سال گذشته میلادی و درست یک روز پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان روند نزولی پیدا کرده تا به امروز همچنان در حال سقوط است. شاخص‌ها حاکی از این است که در آینده نزدیک خبری از افزایش رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن نخواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس