دید مشترک پادشاه و جادوگر برای مصاف دوستانه در تگزاس

آنطور که پیداست حسن یزدانی و دیوید تیلور دید مشترکی در تکرار رویارویی جذابشان دارند و ترجیح می‌دهند در مسابقات رسمی رودرروی هم قرار بگیرند.

به‌ گزارش مشرق، اخیراً آمریکایی‌ها لیستی از کشتی‌گیران مد نظرشان برای مصاف دوستانه ۲۳ بهمن ماه در تگزاس با تیم ملی ایران را رسانه‌ای کرده‌اند که در آن نامی از دیوید تیلور آمریکایی دیده نمی‌شود. همین موضوع باعث شده که کادرفنی تیم ملی ایران نیز بر سر کشتی گرفتن حسن یزدانی در این رقابت‌ها دچار تردید شود.

هرچند در سال‌هایی که یزدانی شکست را مقابل تیلور تجربه کرد، نظر خیلی از کارشناسان بر این بود که باید با کشتی‌گیر آمریکایی در میدانی غیررسمی و دوستانه مسابقه داد تا یزدانی بدون هراس از نتیجه، راهکارهای فنی‌اش برای شکست این کشتی‌گیر را تمرین کند، اما حضور یزدانی و تیلور هیچ‌وقت در تورنمنت‌های دوستانه همزمان نشد.

اصولاً تیم‌های کشتی ایران و آمریکا کمتر در طول سال در تورنمنت‌های مشترک شرکت می‌کنند، بنابراین از ۴ مصاف قبلی تیلور و یزدانی، سه مورد آن در مسابقات رسمی بوده است؛ مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست، بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو و جهانی ۲۰۲۱ اسلو. اولین رویارویی آنها در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه بود که حسن یزدانی هرگز توقع حریفی چون تیلور را مقابل خود نداشت.

نام حسن یزدانی قطعاً در لیست تیم ملی کشتی آزاد ایران برای سفر به آمریکا است و به طور حتم اگر تیلور آنجا روی تشک می‌رفت، مقابل کشتی‌گیری که اتحادیه جهانی از او با لقب «جادوگر» یاد می‌کند، کشتی می‌گرفت. با این حال یزدانی هم خیلی تمایلی به رویارویی با تیلور در این مسابقه نداشت.

قابل پیش‌بینی بود که تیلور نخواهد چند ماه بعد از طلای المپیک و نقره جهان، با حسن یزدانی کشتی بگیرد، آن هم در شرایطی که در آخرین مسابقه به یزدانی که لقب «پادشاه» را از اتحادیه جهانی دریافت کرده، باخته است.

طبیعتاً تیلور و یزدانی که یکی در سال ۲۰۲۱ قهرمان المپیک شده و دیگری قهرمان جهان، همچون سال‌های گذشته ترجیح می‌دهند دستاورد خود را در فینال جذاب و پرهیجان‌شان برای یک سال حفظ کنند و مصاف بعدی آنها در مسابقه‌ای رسمی باشد؛ شاید در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس