تخت روانچی: جنایتکاران صهیونیست باید به دست عدالت سپرده شوند - کراپ‌شده

سفیر ایران در سازمان ملل با اشاره به جنایات سران رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی از جمله ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت گفت: عاملان این جنایات باید به دست عدالت سپرده شوند.

به‌ گزارش مشرق، «مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در نشست شورای امنیت در مورد فلسطین طی اظهاراتی عنوان کرد:اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان رو به وخامت است و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

وی گفت: رژیم اسرائیل در سال ۲۰۲۱ با کشتار مردم بیگناه از جمله زنان و کودکان، مصادره اموال مردم فلسطین، تصرف و تخریب منازل و تخلیه اجباری آنها، به سیاست‌های ظالمانه و توسعه طلبانه و اقدامات جنایتکارانه غیرقانونی خود از جمله نقض شدید و سیستماتیک حقوق انسانی در اراضی اشغالی فلسطین ادامه داده است.

تخت روانچی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات سازمان ملل، در سال ۲۰۲۱ تعداد ۳۴۱ فلسطینی کشته و ۱۷۸۹۳ نفر دیگر زخمی شدند. رژیم اسرائیل به طور سیستماتیک کودکان فلسطینی را می‌کشد. در سال ۲۰۲۱ تعداد ۸۶ کودک فلسطینی در اراضی اشغالی فلسطین کشته شدند که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۴ است.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: تنها یک نمونه از وحشیگری‌های رژیم اسرائیل جنگ همه جانبه ۱۱ روزه آن در غزه در ماه می ۲۰۲۱ بود که نیروهای اسرائیلی ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۴۰ زن را کشتند. این شامل ۱۳ عضو یک خانواده بزرگ از جمله کودکان، یکی از آنها شش ماهه است که کشته و در زیر آوار خانه خود مدفون شدند.

وی افزود: علاوه بر این، تصرف و تخریب منازل فلسطینی‌ها در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ افزایش یافته است.۸۹۴ خانه فلسطینی در سال ۲۰۲۱ تخریب شد که منجر به آواره شدن ۱۱۷۹ نفر فلسطینی شده است. این اقدامات جنایتکارانه با هدف از بین بردن حق مسلم فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت انجام می‌شود.
 تخت روانچی در ادامه به تجاوزات رژیم اسرائیل به خاک سوریه و فعالیت‌های شرورانه آن در منطقه اشاره کرد و گفت: رژیم اسرائیل با نقض مستمر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و با تهدید آشکار به استفاده از زور علیه سایر کشورهای منطقه، به فعالیت‌های بی ثبات کننده و بدخواهانه خود در منطقه ادامه می‌دهد.
 نماینده کشورمان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های شرورانه و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم اسرائیل را که تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه است، به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما همچنین تشکیل جلسه اخیر کابینه رژیم صهیونیستی مناطق اشغالی جولان سوریه و اعلام سران رژیم مبنی بر ساخت شهرک‌های جدید در آنجا را به شدت محکوم می‌کنیم. بدیهی است این اقدام غیرقانونی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل بوده و باطل است. این اقدام هیچ آثار حقوقی بر وضعیت مناطق اشغالی جولان که همواره بخش جدایی ناپذیر از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است، ندارد.
نماینده کشورمان گفت: انفعال و بی عملی شورای امنیت رژیم اسرائیل را برای ادامه جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین جسور کرده است. 
تخت روانچی تأکید کرد: شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را مجبور کند تا به نقض سیستماتیک حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان دهد. شورای امنیت همچنین باید رژیم اسرائیل را مجبور به پایان دادن به اشغال فلسطین و دیگر اراضی عربی کند.

 وی در پایان در پاسخ به اتهامات بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم بار دیگر با سوء استفاده از تریبون شورای امنیت ادعاهای بی اساس علیه کشورم مطرح می‌کند که کاملا مردود است. این اتهامات بی‌اساس با هدف منحرف کردن توجهات جامعه جهانی از جنایات وحشیانه‌ای است که رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام می‌دهد.

نماینده کشورمان گفت: بسیار مضحک است، رژیمی که به خاطر جنایات و سیاست‌های نژادپرستی، جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، حمله و تهدید به استفاده از زور علیه همسایگان خود و کشورهای منطقه، رژیمی با سابقه وحشیانه توسعه، تولید و انباشت انواع مختلف سلاح‌های غیرانسانی از جمله سلاح ‌ای کشتار جمعی، به کشورهای دیگر اتهام تهدید علیه صلح و امنیت می‌زند و دیگران را به رعایت حقوق بین‌الملل موعظه می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس