کد خبر 1328880
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
مرکل پیشنهاد گوترش را رد کرد

آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان پیشنهاد گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای احراز سمتی در این نهاد را رد کرد.

به‌ گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، دفتر آنگلا مرکل اعلام کرد که صدراعظم پیشین آلمان هفته گذشته در تماسی تلفنی با آنتونیو گوترش ضمن تشکر از او پیشنهادش را رد کرده است. اولین صدراعظم زن در آلمان ماه گذشته پس از ۱۶ سال که هدایت دولت فدرال را برعهده داشت جایش را به اولاف شولتز داد.

هرچند دفتر صدراعظم پیشین آلمان درباره سمت پیشنهاد شده به آنگلا مرکل توضیحی نداد اما منابعی در سازمان ملل متحد گفتند که سمت پیشنهادی ریاست بر شورایی متشکل از شخصیت‌های مختلف بود.

این شورا قرار است «دستور کار مشترک» سازمان ملل که آنتونیو گوترش در پایان سال ۲۰۲۱ آن را پیشنهاد کرد بررسی کند. هدف از تشکیل این شورا «تقویت توافق‌های چندجانبه و تسریع روند آنها» ذکر شده است.

ریاست این شورا بیشتر جنبه تشریفاتی خواهد داشت. آنگلا مرکل، ۶۷ ساله از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۱ در آلمان شرکت نخواهد کرد و پس از برگزاری آن از ریاست دولت فدرال کنار خواهد رفت.

صدراعظم آلمان بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ قصد دارد بیشتر وقت را به نگارش خاطرات سیاسی خود اختصاص دهد. آنگلا مرکل در نظر دارد مهم‌ترین تصمیمات حیات سیاسی خود را در خاطراتش توضیح دهد.

یکی از نزدیکترین مشاوران آنگلا مرکل قرار است در طرح نگارش این کتاب به صدراعظم پیشین آلمان کمک کند. آنگلا مرکل هم‌اکنون به دلیل بیش از سه دهه فعالیت به عنوان نماینده پارلمان آلمان دفتری برای کار در بوندستاگ در اختیار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    دمش گرم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس