ناتو گازپروم روسیه را به دستکاری در بازار گاز اروپا متهم کرد

در حالی که کمیسیون اروپا رسماً اعتراف کرده است که گازپروم روسیه به طور کامل به تعهدات قراردادی خود در قبال مصرف کنندگان عمل کرده، حال ناتو گازپروم را به دستکاری در بازار گاز اروپا متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو در جریان سفر خود به آلمان با انتقاد از عدم وجود اتحاد ناتو در برابر پروژه نورد استریم ۲، شرکت روسی گازپروم را به دستکاری قیمت گاز در اتحادیه اروپا متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

سی‌ان‌ان: آمریکا تسلیحات بیشتری به اوکراین ارسال می کند

استولتنبرگ این سخنان را در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان اعلام کرد و گفت: دیدگاه‌های متفاوتی در میان متحدان ناتو در مورد موضوع نورد استریم ۲ وجود دارد، اما همه متفقین بر اهمیت تنوع بخشیدن به منابع تأمین انرژی به دلایل بسیاری، به دلایل زیست‌محیطی و همچنین به دلایل امنیتی اتفاق نظر دارند. ناتو اعضا را تشویق می‌کند تا منابع انرژی خود را متنوع کنند.

دبیرکل ناتو در ادامه همچنین روسیه را متهم کرد که به صورت عمدی میزان گاز صادراتی اروپا را کم و زیاد می‌کند.

پیش از این، کمیسیون اروپا رسماً اعتراف کرده بود که گازپروم به طور کامل به تعهدات قراردادی خود در قبال مصرف کنندگان اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ عمل کرده است.

از سپتامبر تا دسامبر ۲۰۲۱، تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا گازپروم را به محدود کردن عرضه گاز به اتحادیه اروپا در دوره اوج قیمت انرژی متهم کردند، زیرا معتقد بودند که تأمین کننده روسیه، که حدود ۴۰ درصد از نیازهای گاز اتحادیه اروپا را پوشش می‌دهد، قیمت‌های اروپا را دستکاری کرده است. با این حال، رهبران کمیسیون اروپا بعدتر اعتراف کردند که بحران گاز اروپا ناشی از عوامل متعددی از جمله افزایش قیمت جهانی انرژی، آب و هوای بد و کاهش تولید برق بادی اروپا برای چندین ماه و برخی عوامل دیگر است.

گازپروم بارها اعلام کرده که صادرات این شرکت به کشورهای اتحادیه اروپا در پاییز ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و تمام تعهدات قراردادی به کشورهای اتحادیه اروپا به طور کامل انجام شده است. این واقعیت توسط هر دو کشور اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا تأیید شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس