کد خبر 1326824
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
نوآک: روسیه و گازپروم مقصر بحران انرژی اروپا نیست

معاون نخست وزیر روسیه گفت نه گازپروم و نه روسیه مقصر بحران انرژی در اروپا نیستند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه گفت نه گازپروم و نه روسیه مقصر بحران انرژی در اروپا نیستند.

وی افزود: «البته، من از اظهارات رئیس سازمان بین المللی معتبری مانند آژانس بین المللی انرژی تا حدودی شگفت زده شدم که تلاش می کند مشکلاتی که مصرف کنندگان اروپایی امروز با آن مواجه‌اند را تغییر دهد. البته نه گازپروم و نه روسیه به طور کلی در اینجا مقصر نیستند.»

نواک تصریح کرد: گسترش بحران انرژی در اروپا تحت تاثیر یک زمستان طولانی ایجاد شد که منجر به استخراج حجم قابل توجهی از ذخایر گاز زیرزمینی (UGS) در اروپا شد. به‌علاوه، بهبود اقتصاد جهان آغاز شده است و گاز مایع، بیشتر از آمریکا به بازارهای آسیایی ارسال شده است.

تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا از ماه سپتامبر تا دسامبر ۲۰۲۱، گازپروم را به محدود کردن ارسال گاز به اتحادیه اروپا در دوره اوج مصرف انرژی متهم کردند و معتقدند که این شرکت روسی که حدود ۴۰ درصد نیاز گازی اروپا را تامین می‌کند، قیمت‌های اروپایی را دستکاری کرده است.

گازپروم در واکنش بارها، اعلام کرده است که عرضه گاز این شرکت در پاییز ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و و تمام تعهدات قراردادی به کشورهای اتحادیه اروپا به طور کامل انجام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس