کد خبر 132851
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴

هاشم ميرزاخاني گفت: از مردم كشورمان و خانواده شهدا براي نمايش فيلم سينمايي «يك خانواده محترم» در جشنواره كن كه سراسر توهين و به سخره گرفتن شهدا و امام خميني(ره) بود عذرخواهي مي‌كنم.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران در پاسخ به سوالي درباره نمايش فيلم سينمايي «يك خانواده محترم» در بخش دو هفته كارگردانان جشنواره كن، يك ماه پس از پايان برگزاري اين جشنواره، بيان كرد: من از ملت شريف ايران عذر مي‌خواهم كه اين فيلم نمايندگي‌شان را بر عهده داشت. درست است كه جشنواره كن براي سينماي ايران فرش قرمز پهن نمي‌كند اما مطمئن باشيد كه اگر فيلمي مانند «يك خانواده محترم» بسازيد آن‌ها بدليل مخالفت با جمهوري اسلامي ايران و تخريب آن زيباترين فرش قرمزها را براي چنين فيلم‌هايي پهن خواهند كرد.

وي ادامه داد: زماني كه اين فيلم در جشنواره كن به نمايش درآمد من از شدت خجالت هر دقيقه بيشتر در صندلي فرو مي‌رفتم و به عنوان يك ايراني پيش از آنكه چراغ‌ها روشن شود از سالن خارج شدم تا بيش از اين مورد توهين قرار نگيرم. متعجبم كه سازندگان اين فيلم چگونه از آن دفاع مي‌كنند؟!

ميرزاخاني معتقد است: «يك خانواده محترم» امام خميني (ره) و شهداي اين كشور را به سخره گرفت و به آن‌ها توهين كرد.

اين مدير سينمايي كه در 12 تير ماه در نشست جشنواره‌ي فيلم دنا صحبت مي‌كرد، در پاسخ به اين سوال كه چرا مديران حاضر در جشنواره در همان زمان موضع‌گيري نسبت به اين فيلم نكردند؟ عنوان كرد: من همان جا و پس از مشاهده اين فيلم با خبرنگار ايسنا كه در جشنواره حضور داشت، مصاحبه‌اي بسيار تند انجام دادم اما سپس تصميم گرفتيم كه اين مصاحبه را منتشر نكنيم چرا كه ممكن بود نقد اين اثر باعث مي‌شد كه به اين فيلم جايزه مي‌دادند. معتقدم هر ايراني كه يك مقدار معرفت داشته باشد با ديدن اين فيلم خجالت‌زده مي‌شود و متاسفم كه بگويم در پي نمايش «يك خانواده محترم» در جشنواره ، كشور عزيزمان ايران هو شد.

هاشم ميرزاخاني در پايان سخنانش تصريح كرد: متاسفم كه تهيه‌كننده اين فيلم از متوليان حوزه آموزش و استعداديابي كشور ما بوده است و متاسفم كه برخي از سكانداران فرهنگي كشورمان چنين نتيجه كاري‌اي دارند. اميدوارم صاحبان فيلم آن را براي اصحاب رسانه و خانواده شهدا به نمايش بگذارند تا همه متوجه شوند كه با چه اثري روبرو هستيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس