کد خبر 1328494
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۵
نجات معجزه آسای فرد گرفتار در سیلاب کرمان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از پیدا شدن پیکرهای دو مفقود شده از ۳ مفقود سیل توسط نیروهای هلال احمر در شهرستان های قلعه گنج و ریگان خبر داد.

به گزارش مشرق، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از پیدا شدن پیکرهای دو مفقود شده از ۳ مفقود سیل توسط نیروهای هلال احمر در شهرستان های قلعه گنج و ریگان خبر داد.

فلاح افزود: در پی وقوع سیل در شهرستان قلعه گنج از یک شنبه شب گذشته، دو جوان در سیلاب در روستای شریک آباد گرفتار سیل شدند.

وی با اشاره به این که نیروهای هلال احمر در یک شنبه شب گذشته اولین مفقودی را زنده پیدا کردند، ادامه داد: عصر دوشنبه پیکر دومین مفقودی در روستای شریک آباد توسط نیروهای هلال احمر پیدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه با اشاره به مفقود شدن دو کودک هشت و پنج ساله در رودخانه روستای ناصرآباد چاه ملک شهرستان ریگان خاطر نشان کرد: غروب دوشنبه پیکر کودک هشت ساله در مسیر رودخانه توسط نیروهای هلال احمر پیدا شد.

وی با اشاره به حضور ۴۵ نفر از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در محل حادثه، افزود: عملیات جست و جو برای پیدا کردن کودک پنج ساله ادامه دارد.

فلاح همچنین از امدادرسانی به ۷۰۰ نفر آسیب دیده از سیل در شهرستان های جنوب این استان خبر داد و گفت: با توجه به بارندگی های یک شنبه و دوشنبه گذشته در جنوب استان، ۱۴۰ خانوار متاثر از سیل دچار خسارت و حادثه شدند.

وی افزود: امدادگران و نجاتگران بیش از ۷۵ نفر را اسکان دادند و چندین خودروی گرفتار در سیل را رهاسازی کردند. وی با اشاره به حضور ۱۲۱ نیروی عملیاتی در قالب ۲۵ تیم در مناطق حادثه دیده خاطر نشان کرد: ارزیابی منازل مسکونی، تخلیه آب منازل، توزیع بسته های غذایی، اقلام امدادی، توزیع و برپایی چادر امدادی از جمله اقداماتی است که توسط نیروهای امدادی هلال احمر انجام شده است. امدادرسانی مناطق سیل زده در شهرستان‌های قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب، کهنوج و عنبرآباد همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، فرماندار ریگان هم گفت: سیلاب راه ۴۵روستای ریگان را مسدود کرد و همه روستاهای مناطق کوهستانی در محاصره سیلاب قرار گرفتند. امین باقری قطع برق ۳۰روستا و تلف شدن دام ها را از دیگر خسارت های سیلاب در ریگان ذکر کرد.

بهزاد عارف رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان هم با اشاره به بارندگی های اخیر در شهرستان ریگان، گفت: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر شهرستان ریگان شش معلم و یک راننده جرثقیل که در سیلاب گرفتار شده بودند، نجات یافتند. آب گرفتگی بیشتر روستاهای قلعه گنج

براساس این گزارش، در قلعه گنج به علت طغیان رودخانه های فصلی بخش مرکزی و تخریب سیل بندها ، بیشتر روستاهای حاشیه آن ها دچار آب گرفتگی شده است و به دلیل ورود آب به منازل روستاییان ، برای اسکان اهالی این روستاها یک سالن سرپوشیده در نظر گرفته شده است. همچنین به علت بارش شدید باران در مناطق بالادست و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه توکل آباد که باعث آب بردگی و تخریب سه دهنه پل شده است از ساعت ۱۵ عصر دوشنبه محور ریگان به ایرانشهر بسته شده و تا اطلاع بعدی مسدود است.

براساس آخرین گزارش ها اهالی روستای حسین‌آباد شهرستان منوجان بر اثر آب گرفتگی منازل مسکونی در مساجد اسکان موقت داده شدند. به گفته فرماندار رودبار جنوب ، با طغیان رودخانه کروچان در حاشیه ، جازموریان آب وارد منازل روستاییان شده و به مدد دهیاری اهالی در مدرسه و اماکن امن منتقل شده اند . پرورش افزود: بر اثر هجوم سیلاب ، پل های مسیر رودبار به زهکلوت شکسته شده است.

پیگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور در تماس های جداگانه تلفنی با استاندار کرمان بر بسیج امکانات برای اهالی درگیر آب گرفتگی تاکید کرد.

مخبر در این گفت وگو گزارش وضعیت مناطق سیل زده این استان را جویا شد و ضمن مثبت خواندن اقدامات انجام شده، بر رسیدگی به خانواده‌هایی که منازلشان دچار آب گرفتگی شده و بسیج امکانات در این حوزه تاکید کرد.

بارش برف و سیلاب در کشور بارش شدید برف در برخی استان های غرب کشور و وقوع سیلاب در برخی استان های جنوبی کشور، باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم شده و خسارت هایی به زیرساخت ها وارد کرده است.

امدادگران جمعیت هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته منتهی به دیروز به بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ هموطن محصور در برف، کولاک و آب گرفتگی در ۸۴ شهرستان درگیر شرایط جوی، امدادرسانی کردند. به گزارش شبکه خبر، پلیس راه با اعلام این که این روزها شرایط مناسبی برای سفر نیست از شهروندان خواست سفرهای خود را تا مساعد شدن شرایط به تعویق بیندازند.

با ادامه بارش برف در اردبیل، مدارس این استان برای سومین روز تعطیل شد. ارتفاع برف در گذرگاه‌های درون‌شهری به حدود نیم متر رسید. در استان گیلان ارتفاع برف در برخی جاده‌های کوهستانی به بیش از ۶۰ سانتی متر رسید. برف سنندج را هم سفید پوش کرد. مدارس مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان‌ شرقی و غربی غیر حضوری شد. ۵۰۰ راه روستایی موقت بازگشایی شد .

مدیر کل بحران سازمان راهداری عصر دیروز با اعلام این که ۱۳۰۰ راه روستایی به علت بارش برف و کولاک مسدود شده است، گفت: ۵۰۰ راه روستایی موقت بازگشایی شده است. فرهاد مهریاری افزود: ۱۸ استان کشور درگیر بارش برف، کولاک و باران هستند که در برخی از استان‌های جنوبی کشور ما شاهد طغیان رودخانه‌ها و انسداد برخی از محورها به صورت موقت و دایمی هستیم.

وی ادامه داد: خسارت های وارد شده بر اثر سیل به جاده های کشور طی دی ماه، نیز ۱۸۶۱ میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین به گزارش ایسنا، به علت بارندگی‌های شدید صبح دیروز، تخلیه کامل سه روستای شهرستان میناب در استان هرمزگان با بیش از هزار نفر جمعیت از دیروز آغاز شد. این روستاها شامل مازغ بالا، مازغ پایین و تنبک است که در پایین دست سد استقلال میناب واقع شده‌اند.

ایرنا نیز به نقل از اسعدزاده معاون هلال احمر خراسان جنوبی گزارش داد: ۱۵ نفر از کارگران معدن کودکان که مینی‌بوس حامل آنان در سیلاب گرفتار شده بود، با تلاش امدادگران نجات یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس