کد خبر 1327640
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
سیل

هواشناسی کرمان هفته گذشته هشدار نارنجی صادر کرده بود اما روز گذشته سطح و رنگ هشدار را تغییر داد و خواستار افزایش اقدامات پیشگیرانه و مراقبت ها شد.

به گزارش مشرق، فرماندار ریگان در شرق استان کرمان می گوید که به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی این شهرستان ۲ کودک مفقود شدند و تلاش امدادگران برای یافتن آنان جریان دارد.

امین باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید سیلاب در ریگان عنوان کرد: همچنین جاری شدن سیلاب راه ۴۵ روستای این شهرستان را مسدود کرد.

فرماندار ریگان تاکید کرد: تمامی روستاهای مناطق کوهستانی ریگان هم اکنون در محاصره سیلاب قرار دارند و قطع برق ۳۰ روستا و تلف شدن دام ها از دیگر خسارات سیلاب در این شهرستان است.

وی از اعزام دهها اکیپ امدادی به مناطق سیل زده ریگان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه هر لحظه بر شدت و سرعت سیلاب در این شهرستان افزوده می شود شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند. 

سیل در جنوب استان نیز یک مفقودی داشته و برخی مناطق را دچار آبگرفتگی کرده است.

ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اتکا به پیش‌بینی هواشناسی هشدار سطح قرمز و اعلام ناپایداری شامل بارش باران، برف و وزش باد به‌نسبت شدید تا اواخر هفته جاری صادر کرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه مدیران و شهروندان شد.

هواشناسی کرمان هفته گذشته هشدار نارنجی صادر کرده بود اما روز گذشته سطح و رنگ هشدار را تغییر داد و خواستار افزایش اقدامات پیشگیرانه و مراقبت ها شد.

این هشدار درحالی است که در سیل چندروز پیش در جنوب استان شاهد خسارت های به نسبت زیادی به زیرساخت های مختلف بودیم و میزان خسارت ها افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده بود.

براساس پیش‌بینی هواشناسی بارش ها تا عصر چهارشنبه هفته جاری (۲۹ دی) تداوم خواهد داشت و باتوجه به شدت بارش ها و باعنایت به رطوبت خاک و گل و لای باقیمانده از بارش های قبل، احتمال جاری شدن سیلاب وجود دارد.

مناطق تحت تاثیر سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه در غرب و جنوب استان شامل شهرستان های جیرفت، کهنوج، منوجان، فاریاب، رابر، بافت و پاره ای از مناطق شمال و شرق استان خواهد بود.

براساس این پیش بینی اثر مخاطره این سامانه نیز بارش باران و برف، وزش باد به‌نسبت شدید، آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب از بالادست و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط استان بویژه در نیمه جنوبی، اختلال در تردد راه های مواصلاتی و لغزندگی سطح جاده های کوهستانی خواهد بود.

ریگان از جمله شهرستان های حادثه خیز کرمان است و تا مرکز این استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    1 0
    ان شاءالله اصفهان و یزد هم باران سیل آسا ببارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس