سفر رئیس جمهور به روسیه عمدتا ماهیت اقتصادی دارد

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: این سفر بیشتر ماهیت اقتصادی دارد تا ماهیت امنیتی یا سیاسی.

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی با اشاره به سفر رییسی به روسیه اظهار کرد: روابط ایران و روسیه در دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین روند افزایشی داشته و در این مقطع  روابط بسیار خوبی بین رهبران دو کشور وجود داشته است.

 وی اضافه کرد: ارتباطات و فرستادن نمایندگان ویژه، توافقات استراتژیک و همکاری‌های راهبردی در مسائل منطقه‌ای جزو خصوصیات روابط متقابل ایران و روسیه طی دوره ریاست جمهوری آقای پوتین بوده است.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهور به مسکو یک نقطه عطف تاریخی در روابط دو کشور محسوب می‌شود، افزود: این سفر یک سفر ویژه است که با تنظیمات مشترک بین روسای جمهور ایران و روسیه، طراحی شده و موضوعات بسیار اساسی و راهبردی را شامل می‌شود که این مسئله به خصوص در حوزه اقتصادی بسیار تعیین کننده است.

زارعی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که سفر آقای رئیسی به مسکو منجر به انعقاد قراردادهای اساسی طولانی مدت با حجم بالا بین دو کشور شود.

زارعی یادآور شد: آن چیزی که مربوط به همکاری‌های ایران و روسیه برای بهبود شرایط امنیتی می‌شود، به دلیل اینکه در گذشته هم وجود داشته و ساز و کار خاص خود را پیدا کرده و ستادهایی نیز تشکیل شده و همکاری‌ها بین دو کشور، طی حداقل ۶ سال گذشته جریان پیدا کرده است، بنابراین موضوع بکری نخواهد بود.

این کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل افزود: تاکید بر توافقات و فعال‌سازی بخش‌هایی که در این زمینه نیاز به تاکید روسای جمهوری داشته باشد، در این سفر مورد بحث قرار می‌گیرد و علی‌الاصول این سفر بیشتر ماهیت اقتصادی دارد تا ماهیت امنیتی یا سیاسی.

وی همچنین با اشاره به نقش روسیه در مذاکرات وین، تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای ایران قالب خاص خود را دنبال می‌کند و در این بین روسیه برای رساندن طرف‌های مذاکره‌کننده به توافق، تاکید زیادی دارد و تقریباً تمام ساز و کارها و ظرفیتهای خودش را برای دستیابی به توافقی که‌ آثار عینی داشته باشد به کار می‌بندد.

زارعی اظهار کرد: روس‌ها تلاش می‌کنند محدودیت‌هایی که در تجارت با ایران وجود دارد برداشته شود تا بتوانند با دغدغه کمتر، روابط اقتصادی خود را با ایران ادامه دهند و این مهم ترین خصوصیات رفتاری روس‌ها در مذاکرات وین است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    4 6
    راهبرد از این واجب تر که ما احتیاج به جنگنده جدید داریم و آزمون حسن نیت از این بهتر که روسیه هر چه سریع تر جنگنده تحویل ایران دهد ‌.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    8 0
    از اول هم معلوم بود .
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 0
    مشرق یک سری هم به جاده مخصوص خودروسازها بزنید... یکسال تعطیل کنین..یک مقداربیشتر واردات کنین به خدا مردم دعا میکنن
  • DE ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 3
    چرا پوتین به ایران و دیدار رئیسی نمی آید ؟؟
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 5
    باس یه دونه از این موشک های قاره پیما 70 متری بخره و یکی بزنیم وسط واشنگتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس