کد خبر 1328184
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
گزارش خودروسازان از تصادف زنجیره ای بهبهان/ یک ایربگ باز شد

پلیس راهور به اظهارات دبیر انجمن خودروسازان در ارتباط با باز نشدن کیسه هوای خودروهای تصادف زنجیره ای خوزستان واکنش نشان داد و گفت: به جای تشویش افکار عمومی به فکر مردم باشید.

به گزارش مشرق، سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در واکنش به اظهارات دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در تصادفات زنجیره‌ای حدود ۶۰ خودرو در محور بهبهان به رامهرمز، ضمن بررسی صحنه تصادفات، مواردی را جهت تنویر افکار عمومی اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

واکنش دبیر انجمن قطعه‌سازان به بازنشدن ایربگ خودروهای داخلی

وی افزود: در این گزارش اولاً غالب خودروها دارای مدل بالای سال ۱۳۹۱ بوده‌اند. در ثانی شدت تصادفات مبین سرعت بالای این خودروها در زمان بروز تصادفات بوده است که بر هر بیننده‌ای حتی غیر کارشناس، واضح و مبرهن است. ثالثاً در تصادفات زنجیره‌ای، وسایل نقلیه پشت سر همدیگر یعنی آسیب مؤثر به جلوی تمام وسایل نقلیه درگیر حادثه بوده و طبیعی است که با ورود ضربه ناحیه جلوی خودرو باید ایربگ ها عمل می‌کردند و عجیب اینجاست که دبیر انجمن خودروسازان، ضربه را برای همه خودروها از عقب آنها بیان کرده است. در حالی که خودرویی که در این تصادفات از عقب آسیب دیده، قبل از آن با قسمت جلو، به ماشین جلویی برخورد کرده است و باید ایربگ ها عمل می‌کردند.

جهانی ادامه داد: رابعاً عمل نکردن ایربگ ها فقط در این تصادفات نبوده و یا انفجاری که در یکی از خودروها در این حادثه شاهد بودیم، صرفاً معطوف به این تصادف زنجیره‌ای نبوده و بارها شاهد این نقایص فنی و ضعف ایمنی خودروها بوده‌ایم.

معاون اجتماعی پلیس راهور در پایان بیان داشت: بنابراین انتظار بر این است که به جای پاسخ‌های غیر فنی و غیر منطقی و به جای مخدوش کردن افکار عمومی به فکر اصلاح و بهبود نقایص ایمنی و کیفی خودروهای تولید داخل باشیم تا ضمن عمل به وظایف، گامی را برای ایمنی بیشتر مردم برداریم.

اظهارات دبیر انجمن خودروسازان چه بود؟

احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها در رابطه با حادثه تصادف بهبهان به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در این حادثه ۶۰ خودرو به هم برخورد کردند که باعث فوت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شده است.

وی با اعلام اینکه ۱۵ خودروی حادثه دیده در این حادثه متعلق به ایران خودرو و ۲۳ خودرو برای شرکت سایپا بوده است، افزود: در بخش خودروهای سایپا ۲ وانت نیسان، ۳ خودروی پیکاپ، ۳ خودروی ال ۹۰ و ۱۵ پراید درگیر حادثه شده‌اند. در مجموع عدم آسیب دیدگی خودروهای ال ۹۰ از روبه رو باعث شده تا ایربگ‌های آنها عمل نکند. از میان ۱۵ خودروی پراید هم ۱۱ خودرو به دلیل سال ساخت تولید فاقد ایربگ بودند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: در این حادثه از محصولات سایپا ۸ خودرو دارای ایربگ بوده‌اند که چون برخورد از عقب صورت گرفته ایربگ ها عمل نکرده‌اند.

نعمت بخش با بیان اینکه در بخش خودروهای شرکت ایران خودرو نیز ۱۵ خودرو درگیر حادثه شده‌اند، گفت: از میان ۱۵ خودرو ۵ خودرو به دلیل سال ساخت فاقد ایربگ بودند. مابقی محصولات شامل سمند ال ایکس، پارس سال، پژو ۴۰۵ و سمند ای اف سون و سمند سورن هستند که دارای دو ایربگ و تک ایربگ بودند. در مجموع یک خودروی سمند سورن مدل ۹۱ دارای ۲ ایربگ با توجه به شرایط برخورد با بازشدن ایربگ ها روبه رو شده است. یک محصول سمند ال ایکس نیز به شدت دچار حریق شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    13 0
    اینم ازپیچوندن مسول ایران خودرو. علنامردم رانفهم فرض میکنه اخه تمام ماشینهاونوع برخوردشون ازتلوزیون پخش شدهمه شاهدبودن ک ایربکها فعال نشده ومشکل ازسال تولیدخودرونبوده مشکل ازسازنده خودرو وخودروهاست. ای کاش یدرصدپولی ک میگیریدوانحصارطلبی میکنیدکیفیت بکارمیبردید
    • بختیاری IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      10 0
      بنظرم بهترین برخورد باید مردمی باشه مثل چند سال پیش و همه با هم خرید حلبی ها را تحریم کنیم..بهرحال یک جایی یک شخصی باید جلوی یکه تازی این دو رقیب حضرت عزرائیل رو بگیره. ملت عزیز خودرررررررررررروی حلبی صفر نخررررررررررررررریم.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    14 0
    جناب سخنگو این معما را حل نکرده است که این همه خودرو چگونه همگی از عقب با هم برخورد کرده اند و واقعیت هم اینستنکه اصلأ احتیاجی ندارد که این معما را حل کند. خودروسازها عادت کرده اند که مردم ایران را ابله ببینند و مانند ابله با آنها رفتار کرده و به آنها جواب دهند. که البته حق هم دارند. تا وقتی که دولت و نظام با این شدت و پافشاری از این کفتارها حمایت می کند و انحصار بزرگترین بخش صنعتی کشور را در اختیار آنان قرار داده باید هم وقاحت، بی تربیتی و بیشرفی و دزدی را سرلوحه رفتار خود قرار دهند.
  • علی IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    3 0
    با سلام احمد زحمت بخش واقعا به صنعت خودرو ایران میاد در یک کلام افتضاح و بی کیفیت
  • Tak IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    5 1
    نه اینکه پلیس راهور به فکر مردم هست چه ایران خودرو و چه پلیس راهور به فکر خالی کردن جیب مردم هستند نه خود مردم هر دو به طریقی
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      عجب!! توقع داری پلیس جریمه ها رو پایین بیاره تا تخلفات رانندگی بالا بره!!؟
  • س IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 0
    واقعا راست گفتید
  • ارمان IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    4 0
    ایربگ خودرو چیز پیش پا افتاده ای هستش تو ایران اپشن حساب میشه و واسه توجیه خودشون مدل و سال ماشینو مثال میزنن خودرو ده هشتادم ایربگ دارن ضعف شماهاست که دارید مردم رو گول میزنید
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 1
    درود بر پلیس مردمی
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    حق با پلیس هست خودرو سازها گستاخ وسر خود شدن
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    سخنان خودرو ساز را در باره شدت ضربه و برخورد از عقب را شنیدم ..
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    چون این آقای نعمت بخش سفسطه خوب بلد است سالهاست که در این پست جا خوش کرده است انشا.. که خسته نباشی پهلون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس