کارگر ایرانی دستفروشی را به کار در کارخانه ترجیح می‌دهد

عضو اتاق تهران گفت: با توجه به وضعیت دستمزدها، کارگر ایرانی حاضر به کار در کارخانجات نیست و واحدها با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

به گزارش مشرق، «هرویک یاریجانیان» در نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به کمبود نیروی کار در بازار اظهار کرد: امروز بخش تولید و کارخانجات با مشکلات جدیدتری مواجه هستند که یکی از این مشکلات کمبود نیروی کار واقعی است، به گونه‌ای که کارگران بخش تولید با این میزان حقوق در کارخانجات کار نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

از دستور رئیسی برای راه‌اندازی کارخانه تعطیل شده تا آزادی ۱۰۰ زندانی

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: در حال حاضر حقوق و دستمزد نیروی کار در بخش پیک، رستوران و … قابل مقایسه با کارگران کارخانجات نیست و کسی با این شرایط حتی دستفروشی را رها نمی‌کند تا در بخش تولید کار کند.

یاریجانیان با تاکید بر ضرورت امکان استفاده از کارگران اتباع خارجی به ویژه افغانستانی گفت: مدیران بخش تولید به طور مرتب درخواست می‌کنند که قوانینی برای استفاده از نیروی کار افغان مصوب شود.

وی افزود: حتی اگر حقوق وزارت کار برای سال آینده تا ٣٠ درصد هم افزایش یابد کارگر ایرانی حاضر به کار در خط تولید و کارخانجات نخواهد بود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بنابراین با توجه به شرایط امروز کشور افغانستان می‌توانیم از نیروی کار افغان استفاده کنیم. می‌توان سازوکاری برای به‌کارگیری نیروی کار افغان ایجاد کرد و با دریافت مبالغی اقامت یا مجوز کار به افغان‌ها داد.

وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که کمبود نیروی کار در بخش تولید باعث کاهش تولید و در نهایت کاهش عرضه و افزایش قیمت کالا می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمود US ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    5 1
    مزایای کارگران در کارخانجات باید بگونه ای باشد که باعث جلب کارگران به کارهای صنعتی شده و نیروی کارفنی پرورش یابد . وقتی حداقل حقوق کمتر مزد کارگران خدماتی و یا پیک موتوری و دست فروشی در مترو باشد ، هیچ کارگری حاضر به کار در کارخانه نخواهد شد . آنهم کار در کارخانه بدون بیمه و قرارداد موقت یک ماهه و هیچ مزایای دیگر . کارخانجات با افزایش حقوق ، بیمه و مزایای شغلی جذب کارخانجات میشوند . با این تز آقای اتاق بازرگانی تا چند وقت دیگر هیچ کارگر فنی در ایران پیدا نخواهد شد . با حقوق کمتر از 100 دلار در ماه حتی کارگران افغانی هم حاضر به کار نخواهند شد .
  • رضا IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    4 1
    نیروی کار و با وجدان ایرانی فراوان است ،ولی مردم با این همه تورم و گرانی که هر روز درجا میزنند ، توقع همکاری را دارید .چقدر بدبخت هستید دست به دامان افغانی ها شدید .اقایی که در اتاق بازرگانی هستید به جایی که علت کار نکردن کارگران را بررسی و چاره جویی کنید دنبال ضعیف کشی هستی چه ایرانی باشد چه افغانی از صحبتهایت اینطور برداشت میشود که خود برای منافع ات دست به هر کار غیر انسانی میزنی و هیچ چیز برایت اهمیت ندارد . ای خداااااااا وجدان و انسانیت در این دوره کجاست ؟؟؟ همه اش شده پول پول پول انگار عمرشان ابدی است ؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 0
    خدا وکیلی من کارگرم تو کارخونه ... تو شهر بزرگ با حقوق 4 میلیون چیکار کنم ببینید پایه حقوق کارگر چند هست ببینید چنتا کارگر تو ایران دارن کار میکنن و صدایی ازشون بیرون نمیاد نگین بیسوادن که خیلیاشون لیسانس هم هستن ولی هیچ کسی به فکر کارگرا نیست
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 6
    یک کارمند ۷ میلیون حقوقشه (شغل دولتی) کارگر ۴ میلیون توقع کارگرا الکی بالا رفته درصورتی که هیچ کار خاصی هم نمیکنند بیشتر دستگاه کارهارو انجام میده یاحق
    • DE ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      1 0
      اگر دستگاه کار میکنه ، چرا رئیس اتاق بازرگانی از کمبود نیروی کار مینالد ؟ به دستگاه ها بگه کار کنند.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 1
    چرا نمیگی از برکتِ این ۴۳ساله..........
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    حقوق 4میلیونی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس