دادگاه عامل حمله مرگبار به رژه هفته دفاع مقدس فردا برگزار می شود

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حبیب فرج‌الله چعب ملقب به حبیب اسیود، سرکرده گروهک تروریستی حرکت النضال روز سه شنبه ۲۸ دی ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار می شود.

به گزارش مشرق، بر اساس کیفرخواست صادره، اتهام وی اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان از جمله حمله به مردم اهواز در جریان رژه هفته دفاع مقدس در سال ۹۷ است که منجر به شهادت ۲۵ نفر از شهروندان اهوازی شد.

بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمب گذاری سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب گذاری در اداره محیط زیست، بمب گذاری انتقال خط لوله‌های نفت، بمب گذاری در محور انتقال نفت آبادان به اهواز و ماهشهر، بمب گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان، بمب گذاری در بانک سامان اهواز و برنامه ریزی برای بمب گذاری در دادگستری اهواز از اهم موارد تفهیم شده به این متهم در کیفرخواست ایت.

گفتنی است چعب طی سال‌های اخیر در کشور سوئد زندگی می کرده و تابعیت این کشور اروپایی را اخذ و از همان جا اقدام به طراحی اقدامات تروریستی و جدایی طلبانه خود می‌کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس