مسکو: در تسلیح طرف‌های درگیر در افغانستان شرکت نکرده و نمی‌کنیم

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به برخی ادعاها اعلام کرد، مسکو هرگز در تسلیح طرف‌های درگیر در افغانستان شرکت نکرده و این کار را نخواهد کرد.

به گزارش مشرق،  وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو هرگز در تسلیح طرف‌های درگیر در افغانستان شرکت نکرده و نخواهد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: روسیه در تسلیح طرف‌های متخاصم افغانستانی به هیچ وجه مشارکت نکرده و قرار نیست شرکت کند. ما معتقدیم که تامین تسلیحات به طرف‌های درگیر کمکی به ثبات اوضاع در افغانستان نخواهد کرد، برعکس، منجر به تشدید تضادهای بین‌الافغانی خواهد شد که مملو از دامن زدن به جنگ داخلی به دلایل قومی است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت خارجه روسیه این اظهارات را در واکنش به ادعاهای کارشناسان آمریکایی در مورد ارائه تسلیحات روسی به «جبهه مقاومت ملی افغانستان» عنوان و آن را محکوم کرد.

اخیراً وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان اعلام کرد «امیرخان متقی» در سفرش به تهران با «احمد مسعود» رهبر جبهه پنجشیر و «اسماعیل خان» دیدار کرد.

«بلال کریمی» معاون سخنگوی طالبان گفت که در این دیدار، به آن‌ها اطمینان داده شده که می‌توانند بدون هیچ نگرانی به کشور خود بازگردند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز درباره سرنوشت مردم پنجشیر در گفت‌وگوهای انجام شده با مقامات طالبان بیان کرد: نگاه ایران به وضعیت مردم افغانستان نگاه کاملا شمول گراست و فارغ از منطقه و قومیت بوده است و این‌که تمام اقوام در افغانستان صدایشان شنیده شود.

سخنگوی وزارت خارجه درباره شناسایی طالبان از سوی ایران نیز گفت: ما امروز در آن نقطه قرار نداریم مولفه‌ها و مشخصه‌هایی که می‌تواند به دولت جدید در افغانستان بینجامد در این ملاقات و دیدارهای قبلی گفته شد و شناسایی چیزی است که هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان باید آن را به دست بیاورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس