کد خبر 1327755
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
پژو

خودروسازی فرانسوی پژو رسماً تأیید کرد که نسخه تمام برقی خودروی ۳۰۸ خود را با نام Peugeot E-308 در سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهد کرد که برد حرکتی حدود ۴۰۰ کیلومتری را ارائه می‌دهد.

به گزارش مشرق، سرانجام خودروسازی فرانسه رسماً تأیید کرد که نسخه تمام برقی خودروی پژو ۳۰۸ خود را به زودی راه اندازی خواهد کرد. این خودرو که Peugeot E-308 نام دارد، به مدل‌های هیبریدی خالص و پلاگین هیبریدی از خانواده هاچ‌بک ملحق می‌شود تا در سال آینده، خط تولید پژو ۳۰۸ را تکمیل کند. این خودروسازی همچنین اعلام کرده است که خودروی جدید، قدرتمندتر، کارآمدتر و برد بیشتری نسبت به سوپرمینی e-۲۰۸ فعلی خود خواهد داشت.

رونمایی از پژو ۳۰۸ تمام برقی +عکس

 پژو e-۳۰۸، نسخه تمام الکتریکی کلاس C جدید این خودروسازی فرانشوی خواهد بود که طبق برنامه ریزی صورت گرفته، در سال ۲۰۲۳ به بازارهای فروش راه خواهد یافت. با اینکه تولید این خودرو برای جولای سال آینده برنامه‌ریزی شده، اما به نظر می‌رسد که هنوز هم می‌توان منتظر تغییرات محسوسی در این خودرو بود. با این حال، وبسایت Autocar به اطلاعات بیشتری از این خودروی آینده دست یافته که جزئیات پیشرانه و تفاوت خودروی برقی جدید با e-۲۰۸ که قبلاً در خط تولید این خودروساز بوده، را نمایان می‌سازد.

رونمایی از پژو ۳۰۸ تمام برقی +عکس

خودروی e-۳۰۸ دارای یک باتری ۵۴ کیلووات ساعتی است که ۴ کیلووات ساعت بزرگتر از باتری e-۲۰۸ است و ۵۰ کیلووات ساعت ظرفیت قابل استفاده دارد. با این حال، فناوری بهبودیافته باتری به این مدل جدید امکان می‌دهد تا مسافتی نزدیک به ۲۵۰ مایل (۴۰۰ کیلومتر) را ارائه دهد که ما گمان می‌کنیم در چرخه WLTP اروپا به آن دست یافته است. وبسایت Autocar همچنین گزارش می‌دهد که پیشرانه این خودرو ۱۵۴ اسب بخار (۱۱۴ کیلووات) و ۱۹۹ پوند فوت (۲۶۹ نیوتن متر) گشتاور ارائه می‌دهد که به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

رونمایی از پژو ۳۰۸ تمام برقی +عکس

پیشرانه تمام الکتریکی در هر دو نوع ۳۰۸ هاچ بک و SW واگن وارد بازار خواهد شد. پژو باتری‌ها را در زیر صندلی‌ها و در کف بسته بندی می‌کند و بقیه سخت افزارهای پیشرانه زیر کاپوت پنهان می‌شوند. در داخل، فضای بار عقب با فضای ۳۰۸ پلاگین هیبریدی برابری می‌کند و پژو باید مشتریان را با همان کابین شیک و فناوری ارائه شده در این مدل که باید شامل شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی باشد، راضی کند. تحویل e-۳۰۸ پس از شروع تولید در جولای آینده آغاز خواهد شد و پژو اطلاعات قیمت مدل جدید را نزدیک به تاریخ فروش آن منتشر خواهد کرد.

رونمایی از پژو ۳۰۸ تمام برقی +عکس

حال باید دید که این خودروی جدید در مقایسه با انواع پلاگین هیبریدی و احتراق داخلی، چه عملکردی را در بازارهای فروش ارائه خواهد داد. اگنس تسون فاژه، مدیر پروژه برند پژو ۳۰۸، به Autocar گفت که این شرکت انتظار دارد که e-۳۰۸ حداقل ۲۰ درصد از فروش این مدل را در زمانی که به دست فروشندگان برسد، به خود اختصاص دهد. ۳۰۸ پلاگین هیبریدی در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد از کل فروش مدل‌های ۳۰۸ را به خود اختصاص داده است، اما باید بیش از یک سال منتظر بمانیم تا ببینیم آیا این به واقعیت تبدیل می‌شود یا خیر.

رونمایی از پژو ۳۰۸ تمام برقی +عکس

پژو ۳۰۸ یک خودروی خانوادگی کوچک (در کلاس C) است که در ۵ ژوئن ۲۰۰۷ رونمایی گردید و در سپتامبر همان سال به بازار ارائه شد. این خودرو تاکنون شاهد سه نسل بوده است که طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها را می‌توان بر روی آن نصب کرد. نسل دوم این خودرو با چهره و امکاناتی کاملاً متفاوت در پاییز سال ۲۰۱۳ معرفی شد و توانست در سال ۲۰۱۴ مقام خودروی سال اروپا را کسب کند. نسل سوم نیز به‌عنوان نخستین خودروی پژو با نشان جدید این شرکت، در سال ۲۰۲۱ عرضه شد.

منبع: فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس