کد خبر 1327474
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
مقایسه مزدا CX-9 در مقابل تویوتا هایلندر + فیلم

در این مطلب قصد داریم مشخصات فنی دو خودروی هم سگمنت مزدا CX-۹ و تویوتا هایلندر را بررسی کنیم.

به گزارش مشرق، کراس اوورها طرفداران زیادی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به مزدا CX-۹ و تویوتا هایلندر اشاره کرد. این ۲ خودرو دارای پیشرانه‌های مشابه هستند، اما در برخی امکانات متفاوت هستند که در این گزارش آن‌ها را بررسی کرده ایم.

هایلندر: به نظر می‌رسد تویوتا جذابیت جدیدی نسبت به رنگ قرمز پیدا کرده است. حداقل از نظر رنگ‌بندی، کابین XSE در سوپرا نامناسب به نظر نمی‌رسد. با این حال، خوشبختانه، این سطح قرمزی لکسوس نیست. شما نمی‌توانید قسمت زیادی از رنگ را از روی صندلی راننده ببینید، زیرا داشبورد کاملاً سیاه است در حالی که رنگ قرمز بیشتر برای تزئینات صندلی اختصاص دارد.

اگرچه درج‌های فیبر کربن مصنوعی به نظر فریبنده می‌آیند، هایلندر مانند اکثر تویوتاهای مدرن دارای یک دایره چیدمان خوبی است. صندلی‌ها راحت هستند و از جنس سافتکس و پارچه ساخته شده اند. همچنین مقدار نسبتاً زیادی پلاستیک سخت در کابین وجود دارد که باعث می‌شود احساس برتری که کابین می‌خواهد ارائه دهد، ارزان‌تر شود.

مقایسه مزدا CX-۹ با تویوتا هایلندر +عکس

مقایسه مزدا CX-۹ با تویوتا هایلندر +عکس

صندلی‌های جلو بسیار جادار و راحت هستند، اما احساس می‌کنید که روی آن‌ها نشسته‌اید تا روی آن‌ها. از این نظر، بیشتر شبیه یک SUV است تا یک کراس اوور. من شخصاً روکش ماشینی مزدا را ترجیح می‌دهم، اما این یک موضوع ترجیح شخصی است. ردیف دوم یک و نیم اینچ فضای پای بیشتری نسبت به مزدا ۳۹.۴ اینچی دارد، علیرغم اینکه دو اینچ کاملتر از تویوتا است.

اما فضای سر داستان متفاوت است. از نظر فنی Highlander ردیف دوم جادارتری دارد، اما دریچه‌های تهویه مطبوع روی سقف مستقیماً در خط دید بیرون می‌زنند. مخصوصاً برای سرنشینان قد بلندتر آزاردهنده خواهد بود. همچنین احساس کلی فضا را در ردیف دوم می‌خورد.

مقایسه مزدا CX-۹ با تویوتا هایلندر +عکس

مقایسه مزدا CX-۹ با تویوتا هایلندر +عکس

CX-۹: CX-۹ قدیمی‌تر از دو کراس اوور اینجاست و با این حال از نظر راحتی پا به پای هایلندر ایستاده است؛ و حتی توانسته در کیفیت کابین و احساس فضا از تویوتا پیشی بگیرد. جایی که Highlander در داخل احساس برتری می‌کند، مزدا احساس لوکسی می‌کند. در اینجا هیچ ترکیب پارچه و سافتکس وجود ندارد: چرم در رنگ قرمز گارنت صندلی‌ها را تزئین می‌کند. بسیار ظریف‌تر از تریم قرمز روشن XSE، رنگ تیره تر، ظرافتی را به کابین می‌بخشد که در هایلندر غایب است. جایی که کابین تویوتا در مرز خودنمایی می‌کند، مزدا رام و مینیمال است.

هایلندر: راستش را بخواهید، هم من و هم کایل فکر می‌کردیم که تریم XSE باید مجهزتر می‌شد. عدم وجود فرمان گرم شونده تا حد زیادی بارزترین نقص در کابین است. همچنین فقط برای صندلی‌های جلو گرمکن ارائه می‌دهد در حالی که ردیف وسط حتی چنین گرمایشی را ندارد. سپس سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی ۸.۰ اینچی وجود دارد.

مقایسه مزدا CX-۹ با تویوتا هایلندر +عکس

مقایسه مزدا CX-۹ با تویوتا هایلندر +عکس

تویوتا به سیستم Entune که پاسخگو است، اما ظاهری کسل کننده دارد و استفاده از آن به طرز خشمگینی گیج کننده است، گیر کرده است. خوشبختانه، Apple CarPlay و Android Auto را ارائه می‌دهد. این خبر برای دوربین دنده عقب نیز بهتر نیست. وضوح آن شبیه به تلویزیون CRT از اوایل دهه ۹۰ است؛ و خطوط شبکه فعال نیز دریافت نمی‌کنید.

CX-۹: خوب، صادقانه بگویم، لیست ویژگی‌های مزدا نیز الهام‌بخش نیست. اما حداقل توضیحی برای آن وجود دارد. یک صفحه نمایش لمسی جدیدتر ۱۰.۲۵ اینچی با CX-۹، ۲۰۲۱ در ایالات متحده همراه با خدمات متصل مزدا در دسترس خواهد بود. اما CX-۹ با مشخصات کانادایی همچنان به نسل اول صفحه نمایش ۹.۰ اینچی اطلاعات سرگرمی پایبند است. پس این چیزی است که ما در حال حاضر در مورد آن قضاوت خواهیم کرد. هر دو کنترل لمسی و شماره گیری را ارائه می‌دهد، اما وضوح و پاسخگویی قدیمی و قدیمی به نظر می‌رسد. وضوح دوربین معکوس تقریباً مشابه Highlander است و هیچ خط شبکه فعالی وجود ندارد.

مقایسه مزدا CX-۹ با تویوتا هایلندر +عکس

هایلندر: با توجه به اینکه موتور V۶ آزمایش شده و آزمایش شده که هایلندر قدرت ۲۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۶۳ پوند فوت تولید می‌کند، منصفانه است که فرض کنیم تویوتا موتوری پرحرکت خواهد بود. این فرض اشتباه خواهد بود. ممکن است قدرتمند باشد، اما پر جنب و جوش نیست. V۶ بیشتر قدرت خود را در قسمت بالایی استفاده می‌کند، بنابراین شما واقعاً باید از آن برای پیشرفت سریع استفاده کنید؛ و نقشه دریچه گاز و اتوماتیک هشت سرعته در بهترین حالت کند هستند. سوزن تاچ زمان شیرین خود را برای حرکت می‌گیرد و هر بار که از آن می‌خواهید جابجا شود، گیربکس از پشت روزنامه‌اش به شما خیره می‌شود.

CX-۹: همانطور که هایلندر یک تویوتا معمولی است، CX-۹ مزدای اصلی است. قدرت خود را از یک موتور ۲.۵ لیتری SKYACTIV-G توربوشارژ چهار دیگ تامین می‌کند. اگرچه به طور قابل توجهی قدرت کمتری نسبت به V۶ تویوتا تولید می‌کند، اما همانطور که کایل می‌گوید، «تویوتا را برای گشتاور کم از بین می‌برد». فقط از دور ۲۰۰۰ دور در دقیقه ۳۲۰ پوند فوت می‌کند، در حالی که برای احساس ضربه زدن باید هایلندر را به بیش از ۴۴۰۰ برسانید و دوباره همانطور که همکار من می‌گوید، "مردم گشتاور را هدایت می‌کنند. " اگرچه در اینجا یک اخطار وجود دارد. شما باید از سوخت اکتان ۹۱ استفاده کنید تا به ترکیب کامل ۲۵۰ اسب بخاری ۳۲۰ پوند فوت برسید. اما حتی با مایع اکتان ۸۷، گشتاور فقط ۱۰ پوند فوت کاهش می‌یابد. با این حال، قدرت به ۲۲۷ اسب بخار کاهش می‌یابد. در اطراف شهر بعید است که متوجه شوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس