کد خبر 1327094
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
پاکستان به افغانی‌های ثروتمند اقامت دائم می‌دهد

دولت پاکستان طبق سیاست جدید امنیت ملی خود قصد دارد به شهروندان خارجی در صورت سرمایه‌گذاری در کشور، اقامت دائم بدهد.

به‌ گزارش مشرق به نقل از بیزینس استاندارد، دولت پاکستان تصمیم گرفته‌ به سرمایه‌گذاران خارجی اقامت دائم بدهد تا بتواند سرمایه‌گذاری‌های هنگفت افغانی‌ها، چینی‌ها و سیک‌های ثروتمند آمریکایی را جذب کند.

وزیر اطلاعات پاکستان در روز جمعه اعلام کرد:«در راستای سیاست جدید امنیت ملی که هسته‌ امنیت ملی را اقتصاد ژئوپلیتیکی می‌داند، دولت تصمیم گرفته به شهروندان خارجی اقامت دائم بدهد. طبق این سیاست، اقامت دائم خارجی‌ها مستلزم سرمایه‌گذاری آن‌ها در کشور است».

بیشتر بخوانید:

واکنش‌ها به اظهارات عمران خان درباره اعزام نیروی فنی به افغانستان

دولت پاکستان عقیده دارد این طرح میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خارجی را وارد کشور خواهد کرد.

پاکستان قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های هنگفت افغانی‌های ثروتمند را که درحال‌حاضر در کشورهایی مثل ایران، ترکیه و مالزی فعالیت می‌کنند، جذب کنند.

دولت پاکستان امیدوار است سیک‌های آمریکایی با توجه به علاقه به سایت‌های مذهبی سیک در این کشور، در بخش‌های مختلف اقتصاد پاکستان سرمایه‌گذاری کنند.

نخست‌وزیر پاکستان هم در جدیدترین بیانیه‌های خود اعلام کرده قصد دارد سرمایه‌گذاران برتر چینی را که صنایع خود را در سایر کشورهای منطقه جای داده‌اند، جذب پاکستان کند.

دولت همچنین امیدوار است حاکمان ثروتمند عرب که هر سال با هدف شکار وارد پاکستان می‌شوند، علاقمند به دریافت شهروندی پاکستان باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ایران iran IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    10 3
    مهاجرین غیرقانونی اتباع افغانی که ثروت و سرمایه ای ندارند هم مانند همیشه صورت غیرقانونی وارد ایران شوند و از سوبسیدهای آشکار و پنهان ایران بهره‌مند شوند ! کار و شغل و درآمد کارگر ایرانی رو اشغال کنند ! از امکانات ایران همچون آموزش و پرورش تا بهداشت و درمان ایران بهره‌مند گردند ! در نهایت هم از ما ایرانیان ناراضی و گله مند باشند !!! مشرق جان لطفا نشر بدهید من اگر اینجا در فضای مجازی حرف و سخنم رو بیان نکنم چه باید بکنم ! این سخن میلیون ها ایرانی است که عرض کردم ، چرا باید بیش از 15 میلیون اتباع بیگانه افغانی در ایران باشند آنهم در چنین شرایط سخت تحریمی ..!
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    6 2
    خوبه حداقل پاکستان در صدد جذب سرمایه های افاغنه است ! همه فقرای افغانی مهاجرین غیرقانونی افغانی که به ایران آمدند اکثریت فاقد سواد و فاقد پول و سرمایه هستند که متاسفانه در این شرایط سخت اقتصاد تحریمی فشار مضاعفی بر قشر ضعیف و کارگر ایرانی وارد کردند ! امیدوارم مسئولین ایران هم تدبیری کنند مرزهای شرقی کشور رو بیشتر کنترل کنند اتباع افغانی که بصورت غیرقانونی به کشور وارد شدن شناسایی و اخراج شوند به کشور خودشون .. انشاالله
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      1 2
      درست میفرمایید اما انسانیت مرز نمیشناسه مخصوصا کسانی که هم مسلک ما هستن و تا صد سال پیش با اونا هموطن هم بودیم.
    • RU ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      1 0
      راستش ما از این برکات انسانیت میخواهیم دیگر همسایگان این افاغنه محترم هم سهمی داشته باشند،خودشان که گویا جایی به عنوان افغانستان را نمیشناسند!! البته افغان واقعی با نوادگان تموچین فرق دارد.اینها میتوانند برگردند به جایی که به آن تعلق واقعی دارند،چون حتا با طایفه های مختلف افغان در داخل خاک افغانستان هم سر سازگاری ندارند،چهل سال است انسانیت دونی ما دیگر لبریز شده،همسایه ها یاری کنند،افغانها زندگانی کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس